baza spamerow

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Sat 21 Nov 1998 - 19:11:48 MET

Hi!
Ostatnio Klienci mi podsylaja wieksze ilosci spamu jakie dostaja na naszego
systemowego abuse... tak wiec zaczelem sie zastanawiac czy moze zrobic by
jakas polska baze spamerow... w chwili obecnej wiekszosc listow reklamowych
wysylaja rozne polskie firmy z prawdziwych adresow... zazwyczaj na zasadzie
jak nie chcesz tych reklam to odeslij slowo remove..

Gdyby do akcji dolaczyla sie spora ilosc serwerow ktore by nie przepuszczaly
listow z adresow ktore znajduja sie w tej bazie - taki spamer ktoremu
zostala zablokowana mozliwosc komunikacji ze znaczaca iloscia Klientow via
email troche by pomyslal przed wysylka kolejnej reklamy...

Oczywiscie wczesniej trzeba by bylo stworzyc proste ale skuteczne zasady
okreslajace kiedy jakis adres e-mail lub cala domena zostaje umieszczona na
takiej liscie.. i kiedy mozna ja z tamtad skasowac ;-)) Trzeba by bylo tez
stworzyc jakis faq opisujacy jak taka liste zaimplementowac na sendmailu i
qmailu (chyba najpopularniejsze serwery smtp wsrod isp). No i sprawe
rozglosnic ;-0))))

Co wy na to??
Steve