Re: Pomoc w rejestracji top-domen .shop, .firm, .arts, .web

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 24 Nov 1998 - 16:54:50 MET

Dnia 23 Nov 98 o godz. 20:11, Darius Jack napisal(a):

> A skoro mozna rejestrowac te njowe domeny, jak w naglowku, to myslalem,
> ze juz wielu z listy tam jest. A nie jest to temat na listy o DNSie.
[...]
> Stad konczac, czy ktos uzywa nowych aka domen i IP do nowych DNSow ?

Mylisz dwie rzeczy.
Alternatywny DNS (AlterNIC, eDNS, name.space itp.) to jedna sprawa, a domeny,
ktore podales w subject'cie to inna sprawa. Te domeny stanowia *oficjalna*
propozycje IAHC/CORE/IANA rozszerzenia obecnie istniejacego zestawu domen top-
level i beda dostepne w normalnym DNS-ie, tym samym co dotychczas, gdy tylko
wyjasni sie sprawa kto wlasciwie dalej bedzie administrowal domenami top-
level (czytaj: gdy formalnie przejmie te obowiazki ICANN) i zostanie podjeta
(mam nadzieje...) decyzja o ich wprowadzeniu.
Na razie jeszcze nie mozna rejestrowac poddomen w tych domenach. Mozna co
najwyzej wstepnie zglaszac, ze bedzie sie chcialo w przyszlosci miec taka
domene. To jednak niczego nie zapewnia: ze wzgledu na istote proponowanego
procesu rejestracji w tych domenach (rownoczesna rejestracja przez wiele
konkurujacych firm) nie ma zadnej gwarancji, ze tej domeny przypadkiem nie
dostanie ktos inny...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl