Re: baza spamerow

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Sun 22 Nov 1998 - 04:13:59 MET

Pawel Wojciechowski <pawoj_at_home.pl> wrote:
:>systemowego abuse... tak wiec zaczelem sie zastanawiac czy moze zrobic by
:>jakas polska baze spamerow... w chwili obecnej wiekszosc listow reklamowych
:>wysylaja rozne polskie firmy z prawdziwych adresow... zazwyczaj na zasadzie
:>jak nie chcesz tych reklam to odeslij slowo remove..

: E tam. 90% spamu jaki dostaję pochodzi z fake adresów, newet gdy istnieje
: teoretyczna możliwość zrobienia 'remove', to i tak w większości przypadków
: list wraca z dopiskiem "adresta nie znany"...

Dlatego trzeba filtrować po IP.
Ja tam się nie szczypie. Wystarczy, że dostanę jeden jakiś list który
podpada pod spam to blokuję domene i adres IP z jakiego to przyszło.
W ten sposób ogranicza mi to pojawianie się "nowości" do kilku sztuk
miesięcznie, które od razu są skatalogowane.
Jakby ktos chciał mapę do sendmaila 8.8.x to leży ona na:
ftp://rudy.mif.pg.gda.pl/pub/People/kloczek/deny
i z crona jest aktualizowana do tego pliku co tydzień.
Baza bazuje na tym co kiedyś znalazłem na www.sendmail.org. Zanim nie
zacząłem tego blokować dostawałem takiego śmiecia w szczycie do kilkunastu
dziennie. Teraz 2-4 listy na miesiąc :)

Także spam ?? .. praktycznie nie wiem co to jest :)

kloczek

Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl*