Re: Nieuczciwa (?) reklama ? (dlugie)

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 10:16:18 MET

J.F. <jfox_at_friko6.onet.pl> napisał(a) w artykule
: Niestety to nie jest problem adminow tylko uzytkownikow.
: Tak to juz jest ze jak po drodze jakis zapchany router opozni transmisje,
: to sie tego uzbiera na pojedyncze sekundy, i daje wytrzymac.
: Ale jak Ci pakiet wsiaknie to trzeba poczekac, bo a noz przyjdzie,
: i juz mamy dluzsza przerwe. Potem jeszcze przypadkiem zniknie nastepny,
: i dziura gotowa.
:
: Czasem usiluje pracowac przez ta bramke i widze co sie dzieje.

Oj niestety dzisiaj masz racje. Probowalem cos zrobic na IC z komp.
uczelnianego. Nie wystarczyla mi godzina na aktualizacje stron. Wkurzony
wrocilem do domu. Wystarczylo dziesiec minut. Tak to modem okazal sie
szybszy od lacza 150 Mb/s (ponoc) bo cala szybkosc ugrzezla na bramce.

: >Nie wiem dlaczego, ale gorzej wygląda to w drugą stronę. Jeśli coś
ciągnę
: >poprzez host uczelniany z TPNETu. Wtedy sytacja wygląda tak, że dość
długo
: >oczekuje się na odpowiedź od sewera. Kiedy jednak taka odpowiedź
nadejdzie
: >cała strona ładuje się błyskiem.
:
: Nie jest to kwestia cache ?

Nie, bo bez cache'a jest tak samo. Ping do cache'a to 4-5 ms (z UWr).
Dodatkowo, jesli korzystam z niego przez TPSA dziala bardzo szybko. Tak sie
sklada, ze z zewnatrz (TPSA) jest piekny dostep, jesli chce sie wydostac to
juz jest problem. Z TPSA ping to okolo 100 ms, a i tak jest szybciej.

Piotrek