Re: Nieuczciwa (?) reklama ? (dlugie)

Autor: Zbyszek (okon_at_fnet.pl)
Data: Thu 12 Nov 1998 - 17:07:06 MET

Seonet Polska Sp. z o.o. napisał

[ciach]

>Na liscie dyskusyjnej jestesmy posadzeni o niuczciwa reklame. Proponuje tym
>z Panstwa ktorzy zarzucaja nam ten fakt najpierw blizej zapoznac sie z
>prawem marketingowym albo poradzic sie prawnikowi, zamiast spekulowac na
ten
>temat.
>Co prawda studiowalem tylko szwedzkie prawo marketingowe ale nie sadze aby
>ono roznilo sie specialnie od polskigo w tych wzgledach.

Podano już panu konkretne przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciowej
konkurencji, jakie reklama Seonetu naruszyła, nie będę się więc powtarzał.
Ze swojej strony moge jednak stwierdzić, że dawno nie widziałem tak
klasycznego przypadku reklamy wprowadzającej w błąd.
Tak jak istnieje zasadnicza, prawna różnica między stwierdzeniem "tylko
nasza margaryna nie zawiera cholesterolu", a stwierdzeniem "nasza margaryna
nie zawiera cholesterolu", tak i istnieje różnica między stwierdzeniem, że
"polski Internet jest niewidoczny z USA", a stwierdzeniem, że "polski
Internet jest trudno osiągalny z USA". Ta, dla Pana, drobna być może różnica
stanowi w istocie różnicę między reklamą dozwoloną a reklamą nieuczciwą.
Zamiast bezczelnych stwierdzeń radziłbym po prostu przeprosić
zainteresowanych i następnym razem reklamować się w sposób zgodny z prawem.
No i oczywiście wpierw trzeba się z tym prawem choćby i pobieżnie zapoznać
lub "poradzić się prawnikowi".

Pozdrawiam -

--
Zbigniew Okoń