Re: Numery i adresy VIP Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 00:48:29 MET

"Tomasz Krawczyk" <tkrawcz_at_zly.kis.p.lodz.pl> writes:

> Jaka? Bardzo duza. Strony WWW odwiedzasz najczesciej aby dowiedziec
> sie czym handluje lub w jakiej cenie posiada produkt dana firma - no
> moze zeby sie jeszcze posmiac z ich "witryny". Natomiast telefonicznie
> zadasz zazwyczaj konkretnej informacji.

Dla mnie cena produktu, czy jego dostepnosc, to takze dosc konkretne
informacje.

> Nikt natomiast nie pyta sie:
> "Dzien dobry a co wlasciwie panstwo sprzedaja? A artykuly gospodarstwa
> domowego. To ile u panstwa kosztuje taki duzy mikser? 400 zl. A
> mniejszy? 250. Czy jestem zainteresowany? Nie, ja i tak szukam
> ksiegarni."

Tak moze nie, ale zdazalo mi sie juz "to jakie karty xxx macie? Ile
kosztuje ta? A ile tamta? To prosze mi jeszcze cennik wyslac na nr ###".

Tylko nie wiem jaki ma to zwiazek z identyfikacja.

> Poza tym nikogo w sklepie nie stac na ewidencjonowanie dzwoniacych,
> bo i po co.

Ano nie. Niezaleznie od tego, czy dzwonia telefonem, czy komputerem.
I nie ma to zwiazku z identyfikacja, przeciez bez sensu prowadzic
ewidencje w stylu '12kldfj2k345 dowiadywal sie o ziemniaki'.
Wiekszy sens bylby juz w przypadku, gdyby dzwoniacym byl "+4822xxxxxx".

> A internet? Liczba wejsc na strony idzie w miliony. Jesli bedziesz w
> stanie namierzac konkretne jednostki i tanio uzyskiwac o nich
> informacjie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoja firma zajela
> sie sprzedaza tych informacji. Dam glowe, ze potrafila by sie z tego
> utrzymac.

Tylko nie bardzo jestem w stanie wyobrazic sobie mozliwosc uzyskiwania
tych wiadomosci, zwlaszcza, ze przeciez kazdy moze wybrac identyfikacje
lub jej brak (tzn. tak powinno byc, teraz po prostu nie mozna wybrac
identyfikacji i to jest problem).

> Ja nie mam zamiaru sie klocic, czy uzytkownicy z TPSY powinni byc
> namierzalni. Powinni byc. Ale jedyna inormacja jaka powinienes o nich
> uzyskac to ich ip.

Tyle ze oni nie maja stalego IP.

--
Krzysztof Halasa