Re: Numery i adresy VIP Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Tomasz Krawczyk (tkrawcz_at_zly.kis.p.lodz.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 12:49:26 MET

Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote in message
m3zpa35ohz.fsf_at_intrepid.pm.waw.pl...

>Moze inaczej - jaka jest roznica jesli dzwonisz do sklepu
(dowolnego),
>ktory widzi Twoj numer telefonu, a jesli laczysz sie z nim przez WWW.

Jaka? Bardzo duza. Strony WWW odwiedzasz najczesciej aby dowiedziec
sie czym handluje lub w jakiej cenie posiada produkt dana firma - no
moze zeby sie jeszcze posmiac z ich "witryny". Natomiast telefonicznie
zadasz zazwyczaj konkretnej informacji.
Nikt natomiast nie pyta sie:
"Dzien dobry a co wlasciwie panstwo sprzedaja? A artykuly gospodarstwa
domowego. To ile u panstwa kosztuje taki duzy mikser? 400 zl. A
mniejszy? 250. Czy jestem zainteresowany? Nie, ja i tak szukam
ksiegarni."
Poza tym nikogo w sklepie nie stac na ewidencjonowanie dzwoniacych,
bo i po co. Ile osob moze dziennie zadzwonic? 50? Ile z tego jest
potencjalnych klientow? Polowa, jedna trzecia? Jaki bylby koszt
pozyskiwania takiej informacji? Potrzebny jest sprzet, ewidencjia, i
pewnie osoba zajmujaca sie tym. I to wszystko w firmie zajmujacej sie
zupelnie inna dzialanoscia.
A internet? Liczba wejsc na strony idzie w miliony. Jesli bedziesz w
stanie namierzac konkretne jednostki i tanio uzyskiwac o nich
informacjie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoja firma zajela
sie sprzedaza tych informacji. Dam glowe, ze potrafila by sie z tego
utrzymac.

Ja nie mam zamiaru sie klocic, czy uzytkownicy z TPSY powinni byc
namierzalni. Powinni byc. Ale jedyna inormacja jaka powinienes o nich
uzyskac to ich ip. Natomiast dostep do informacji jaki numer telefonu
posiada konkretny ip. powinien byc zastrzezony i udostepniany tylko po
wydaniu nakazu sadowego. Rozwiazalo by to problem z odcianniem galezi
tpsy, bo mozna by odciac konkretna osobe. Jednoczesnie posiadal bys
jedynie minimalne informacjie o tej osobie.

>--
>Krzysztof Halasa
>Network Administrator of The Palace of Youth in Warsaw

   Tomasz Krawczyk
tkrawczyk_at_writeme.com
    UIN - 1905051