Re: Nieuczciwa (?) reklama ? - tresc listu dio CHIP'a

Autor: Andrzej Bursztynski (NoSpam_and_at_pse.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 21:29:53 MET

Jaroslaw Rafa wrote:
>Hm... czy gdyby zamiescili reklame nielegalnego handlarza broni, falszerza
>pieniedzy albo platnego mordercy to tez byliby zwolnieni od odpowiedzialnosci
>za jej zamieszczenie?
>Wydaje mi sie (jest wsrod nas prawnik, wiec niech mnie poprawi jesli sie myle
>:)), ze klauzula "redakcja nie odpowiada za tresc reklam" dziala tylko dopoki
>reklama nie zawiera tresci *sprzecznych z prawem*. Jezeli zawiera takie
>tresci, to za jej zamieszczenie IMHO redakcja odpowiada.

Jakosc prawna takiego zastrzenia z tego co wiem jest bardzo zblizona
do bardzo popularnej ongi ai teraz spotykanej wywieszki "po odejsciu od
kasy reklamacji nie uwzgledniamy".
Przypominam afere ze wstrzymaniem emisji programu wyborczego "Ojczyzny"
- prawnicy TVP uznali ze narusza dobra osobiste i beda mieli procesy..
A przeciez standardowo przed wieczorami wyborczymi zawsze zastrzezenie
ze nie odpowiadaja bylo publikowane..

--
Andrzej Bursztynski, PSE SA, My personal opinions are just mine.