Re: Nieuczciwa (?) reklama ? (dlugie)

Autor: Krzysztof Gmyr (krzysztof_at_gmyr.priv.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 20:08:07 MET

[This followup was posted to pl.comp.www and a copy was sent to the
cited author.]

W liscie Seonet Polska Sp. z o.o. wystukal(a)...

> Szanowni Panstwo!
>
> Jestem Grzebowski Artur z fimy Seonet Sweden i pisze do Panstwa
> w sprawie wyjasnienia wojny ktora ktos rozpetal na listach dyskusyjnych o
> naszej reklamie w miesieczniku Chip oraz Internet.

Witam serdecznie,

Nazywam sie Krzysztof Gmyr i to ja rozpetalem te "wojne" jak Pan to
nazywa. Choc raczej jest to dyskusja, ktora zatacza coraz szersze kregi.

> W odpowiedzi na pytanie Pana Jacka Konikowkiego (caly fragment listu na
> samym dole), redaktora gazety Internet:
> Zgadza sie, w naszej reklamie mozna znalesc nastepujacy fragment tekstu:
> "Oferujemy opublikowanie stron Panstwa firmy w Internecie na serwerze w
> Polsce oraz USA, ze wzgledu na niewidocznosc polskiego Internetu za
> granicami kraju."
>
> Pyta się Pan, czy jest to zgodne z prawdą?
>
> Odpowiedz jest TAK i zaraz objasnie przykladem z życia.

Odpowiedz brzmi NIE !!!! I tylko o to mi chodzilo, ze to konkretne
zdanie jest FALSZYWE !!! Polski Internet jest widoczny ze swiata - z
jaka predkoscia, to inna sprawa, ale nie mozna pisac o "niewidocznosci",
gdyz jest to klamstwo.
Gdyby w waszej reklamie wystepowalo stwierdzenie "... ze wzgledu na
trudnosci z polaczeniami z polskimi serwerami zza granicy" nie byloby
problemu i tej calej dyskusji.

> Dlatego stwierdzenie o niewidocznosci polskiego Internetu za granicami kraju
> szczegolnie w czasie sztytu gdy firmy pracuja jest moim zdaniem sluszne i
> wazne do podkreslenia. Firmy ktore zwracaja sie do zagranicznych odbiorcow
> powinny o tym pomyslec.

Jesli nie ginia 100% pakietow, to nie mozna mowic o niewidocznosci. A
zreszta lacze "z Polski" jest o wiele mniej zatloczona jak kierunek "do
Polski" wiec pewnie nie jest tak zle.

Dziekuje za Panskie wyjasnienia, niemniej jednak nie zmienilo to mojego
zdania, ze ten sporny fragment reklamy jest co najmniej watpliwy pod
wzgledem prawnym.

art.16 ust.1 p.2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (polska a
nie szwedzka ustawa) mowi o zakazie reklamy wprowadzającej w błąd i
mogącej przez to wpłynąć na decyzję klienta co do nabycia towaru lub
usługi.

Wg mnie wasza reklama "podpada" pod ten artykul.

pozdrawiam

--
** PROMPT **    -- Studio  projektowe