Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 18:26:27 MET

On Tue, 10 Nov 1998 08:20:26 GMT, Darius Jack wrote:

>Idxxx maja zostac nadane na stale, czyli chyba kilka lat to wystarczy.
>Ilosc par idxx = tel z serwerow WWW bedzie rosla.
>Mysle, ze ktos z grupy security moze dokladniej oszacowac ten czas.
>Zapytam sie autorow DESa co o tym sadza.

Zapytaj. Osobiscie szacuje ze dwie pary powinny Ci starczyc,
ale 10 lat bedzie za malo. Do odgadniecia masz jakies 56+12+24 bitow
[klucz+salt+dopelnienie numeru], czyli 2^92, czyli ~10^27 kombinacji.
Przypominam ze rok liczy jakies 10^16 nanosekund.
Jak jeszcze dodac ze niniejszym odgadles byc moze algorytm zaledwie na
jedno miasto - bo w innym mozna zmienic klucz salt i dopelnienie..

J.