Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: J.F. (jfox_at_friko6.onet.pl)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 19:27:07 MET

On Tue, 03 Nov 1998 08:51:04 GMT, Darius Jack wrote:
>A losowy id, to nie znaczy nic innego jak pseudolosowy, generowany przez
>konkretny algorytm, a ten algorytm to jak pisze literatura, zostaje
>odtworzony po kilkudziesieciu probach typu: znany id + znany user .
>Ale o tym juz pisze literatura, chocby Unix security.

Ale trzeba ja przeczytac i zrozumiec. Losowy moze znaczyc naprawde
losowy - np czas w mikrosekundach pierwszego telefonu abonenta
wykonanego po zainstalowaniu systemu. I nie ma reguly ktora bys mogl
zgadnac na podstawie mnioejszej ilosci probek.

>Jeszcze taka uwaga, jezeli id jest trwale zwiazany z numerem telefonu to
>korzystanie z inetu u znajomych przez dial-up bedzie niemozliwe, gdyz
>wlasciwie uzywasz inetu udajac sasiada, znajomego.

No i dobrze. Tylko dlaczego niemozliwy ? Jak znajomy podejrzewa ze
nabruzdzisz na jego konto to ci komputera nie udostepni, telefonu tez
nie, ani samochodu nie pozyczy. A jak ci ufa to i pozwoli.

J.