Re: Bezpieczenstwo w AsterCity bylo: Re: Numery i adresy VIP

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sat 07 Nov 1998 - 21:59:15 MET

On 6 Nov 1998 17:48:17 GMT, msz_at_alkor.astrouw.edu.pl (Michal
Szymanski) wrote:

[...]
>A przy okazji - czy ktos wie cos blizszego, jak technicznie Aster
>zamierza instalowac internet. Czy wymog kilku chetnych na klatce
>oznacza, ze beda jakies mini-LANy podlaczone do jednego modemu
>kablowego, czy tez po prostu taki modem ma kilka niezaleznych wyjsc.
>Mam nadzieje, ze nie okaze sie, ze tylko Windozem mozna sie do tego
>podlaczyc.

Az tak zle nie jest. Typowy modem kablowy ma pojedyncze wyjscie
ethernetowe UTP. Nominalnie przeznaczony jest do podlaczenia do
jednego kompa - ale ktoz broni podlaczyc go do huba, do ktorego wiecej
komputerow jest przypiete?
A z tymi hetnymi w poblizu - kiedys byla moza ze nie jest to konieczne
jesli ktos jest gotow pokryc koszty modemu - w sumie chodzi o to ze
nie kalkuluje im sie inwestowac w modem dla jednego uzytkownika, forse
zamroza a z abonamentu dluuugo beda to odzyskiwac. Inna sprawa jak za
modem nie placa - wowczas nie ma sprawy o ile na dokladke sieci
przebudowywac nie trzeba (pytanie - czy jest kanal zwrotny i gdzie - w
gniazdku abonenckim, w szafce na klatce czy jeszcze dalej).

Darek