Re: Numery i adresy VIP Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 12:52:25 MET

[widzę, że umieszczając pewną anonimową osobę w KillFile, pozbawiłem się
dość sporej dawki darmowego humoru... Już to naprawiam :-))) ]

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:
> [...]

***********
Zwróćcie uwagę na powyższy cytat
***********

> Andrzeju, przeslij cokolwiek z logow serwera www, badz konkretny i
> wyslij na liste , nie prywatnie.

Mowa była o serwerze newsów. To po pierwsze. Po drugie: Nie po to są
newsy, by je zapychać.

> Jak tego nie zrobisz to kolega wysle.
> Bedzie konkret , bedzie jasnosc.
> A tak to co chwile pisze, wysle, wysle, wysle

> na liste, przedyskutujemy i zakonczymy ten watek.

> Jezeli sie spierasz, ze log z serwera www nie zawiera pelnego zapisu
> uzytkownika: id + domain , odwiedzane katalogi, sciagane pliki,
> data/godzina ( czyli co kto robil na twoim serwerze i o ktorej godzinie
> i skad pochodzi) to sam to pokaze i zakoncze ten watek na nie.

Podkreślam: mowa była o serwerze newsów.

> Uzytkownika na serwerze www mozna sledzic i mozna i kropka i robi to nie
> admin , ale soft.

Można. Fakt. I co z tego? Nie używaj WWW.

> I takie logi sa archiwizowane i oferowane jako usluga przez ISP dla
> zakladajacych wirtualne serwery , dla celow statystycznych, ale moga byc
> tez wykorzystane dla kazdego innego celu.

W pełni się zgadzam.

> Jak nadal twierdzisz , ze nie mozna sledzic uzytkownika serwera WWW
> to koncze dyskusje.

Ja tego nie twierdziłem. Twierdziłem, że nie można śledzić użytkownika
przez newsy. Bo o serwerze newsów była rozmowa. Ale skoro ktoś zaczyna
jakiś wątek i w najkorzystniejszym momencie przeskakuje na inny,
zmieniając "serwer news" na "serwer www" to mamy do czynienia z jednym z
kilku przypadków:

1. robi to świadomie (a wtedy taka dyskusja nie ma sensu)
2. robi to nieświadomie, i tu możemy mieć do czynienia:
  - przez zacietrzewienie w dyskusji, wtedy polecam np. spacer
  - przez nieumiejętność czytania, wtedy polecam przeczytanie postingów
    jeszcze raz. W przypadku nieumiejętności zalecam sięgnięcie do
    elementarza.

Nie wiem, z którym przypadkiem mamy do czynienia.

P.S.
A ci, którzy uważają, że jest możliwa identyfikacja ludzi poprzez serwery
news, mogą zajrzeć na http://zeus.polsl.gliwice.pl/~bort/news.log.

--
-- Andrzej Bort                 bort<at>polsl.gliwice.pl, (032) 230-76-86,
-- Centrum Komputerowe Politechniki Śl.,     44-100 Gliwice, Akademicka 16