Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Baba Naga (babuszka_at_free.polbox.pl)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 04:25:34 MET

Thu, 05 Nov 1998 11:13:09 GMT, Darius Jack <dariusz_at_usa.net>
napisał(a):

>Ta baza w postaci fragmentarycznej pojawi sie w kazdym sklepie
>internetowym.
>Imie, nazwisko , idxxx
>czyli tel z 913/917, i idxxx.
>Dobre sklepy internetowe maja 100 i wiecej klientow dziennie (wiecej ?)
>100 x 365 = 36.500 par tel =idxxx /rok
>Czy to nie wystarczy, aby po roku podac klase, typ algorytmu , a potem
>w certyfikatach dopuszczeniowych algorytmow znalezc jego nazwe i opis.
>
>Chyba, ze algorytm bedzie produkcji wlasnej i testowany na wlasnych
>klientach i na wlasna odpowiedzialnosc.

ciężko myślę o czym mowa i nijak nie potrafię zrozumieć o co naprawdę
chodzi !

jest dla mnie jasne, że przy użyciu odpowiedniego algorytmu da się
nieodwracalnie zaszyfrować numer telefonu,

jest też oczywiste, że pary identyfikator i informacje pozostawiane
przez użytkownika w różnych miejscach sieci pozwalają na
zidentyfikowanie choć nie pozwalają na poznanie jego numeru telefonu

rzecz w tym, że zapewnienie prywatności nie polega na utajnieniu
numeru telefonu tylko każdej informacji, na podstawie której można
zidentyfikować osobę

w świetle tego oczekiwania administratorów odnośnie możliwości
identyfikacji są nieuzasadnione, tzn. mogą tego oczekiwać, ale w
odniesieniu do swoich użytkowników, reszta ma pozostać nieznana