Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego bylo: Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 04 Nov 1998 - 14:24:53 MET

In pl.listserv.polip Krzysztof Halasa <khc_at_intrepid.pm.waw.pl> wrote:
: "Tomasz Krawczyk" <tkrawcz_at_zly.kis.p.lodz.pl> writes:
[----]
:> Natomiast ogolnie dostepny log na Tpsie umozliwial
:> by jednorazowe pobranie danych o uzytkownikach lacznie z ich czasem
:> polaczenia.

: Totez nie powinien byc to zaden log, a cos w rodzaju identa, zeby
: serwery mogly zapytac TPSA kto sie z nimi aktualnie laczy.
[----]

Wiecie, ja tak właściwie chciałem przypomnieć, że dyskusja jest nieco
akademicka. Dlaczego? Ano dlatego, że zapominamy o jednym szczególe:
w jaki sposób TPSA ma udostępniać ten kod przypisany numerowi
telefonu?
Dynamiczny rDNS? Raczej odpada; sposób działania DNS (caching) powoduje,
że albo będzie to rozwiązanie mało wiarygodne, albo (przy bardzo
krótkich ttl) będzie generować dość potężny ruch.
Ident? A jak klient identa ma się domyślić, że server do odpytania
nie znajduje się pod adresem docelowym, tylko na ostatnim routerze po
drodze (tzn. na routerze dostępowym TPSA)? Może każdy ma sobie
zainstalować zapatchowany ident w tcpwrapperze/libwrapie?
Pomijając to, że Rapporty czy jak tam się te ustrojstwa nazywają
pewnie raczej nie mają zaimplementowanego identd - i jak przekonać
producenta, żeby to zrobił?

Jak ktoś mi zaproponuje dobre rozwiązanie tego problemu, to możemy
wrócić do sprawy.

--
  A    GGGG H   H  Szymon Sokół -- administrator sieci
 A A  G     H   H  Uczelniane Centrum Informatyki Akademii Górniczo-Hutniczej