Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 15:11:17 MET

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:
> Panie Andrzeju,
> jestem Pana przyjacielem, kolega z inetu.

Kolejny błąd w którymś z kolei postingu anonima piszącego z adresu
<dariusz_at_usa.net>

Primo: wszyscy moi koledzy (czy też nazywając inaczej: znajomi) z inetu
podpisują się imieniem i nazwiskiem
Secundo: Przyjaciół mam kilku. Można ich policzyć na palcach dwóch rąk
Tertio: Żaden z moich znajomych z inetu (a przyjaciół tym bardziej) nie
zrobił mi tego, co ostatnio mi się przydarzyło (podejrzewam, że "koło
pióra" robił mi jakiś anonim piszący z adresu <dariusz_at_usa.net>).

Ergo: Proszę nie pisać takich bzdur.

> Ale prosze zrozumiec, ze w kazdym kraju demokratycznym obowiazuja pewne
> zasady.

Na przykład wypada się przedstawić.

> I jezeli Pan pisze, czy wyslac : kilkadziesiat MB na e-mail
> to jest to dzialanie na szkode, abuse i podlega sciganiu na wniosek
> poszkodowanego.

Ja się tylko zapytałem. Nie wolno już w _demokratycznym_ kraju pytać?
A działaniem na szkodę jest _wysłanie_, a nie pytanie, czy wysłać.

> Jezeli Pan wysle te kiladziesiat/kilkaset MB na e-mail instytucji
> to czynnosci podejmuje prokurator.

Tak? A jeżeli to będzie jakaś dokumentacja, która w pliku/plikach zajmuje
powiedzmy 100MB, i dana firma _CHCE_ tę dokumentację pocztą, bo inaczej
nie ma możliwości tego otrzymać, to też?
Podpowiem: czynności podejmuje prokurator _na wniosek_. Wniosek może
złożyć każdy.

> Jezeli Pan pisze z logo Politechnika Slaska, to wyrazajac prywatne
> opinie, nalezy to zaznaczyc.

Jakoś ponad trzy lata tak pisałem i nikomu to nie przeszkadzało.
Mniemam, że nadal nie przeszkadza. Bowiem nie doszły do mnie żadne skargi
(anonimowy telefon dla mnie nie jest skargą).

> Jezeli to nie sa prywatne opinie, a opinia oficjalna pracownika centrum
> kompterowego, odpowiedzialnego za bezpieczenstwo sieci, przestrzeganie w
> tym zakresie prawa, to ja nie rozumiem, jak to jest dopuszczalne.

Ja nadal nie rozumiem, jak mogę dyskutować z anonimem, skoro osoby
anonimowe dla mnie nie istnieją. Ale cóż, ja nienormalny jestem.

> Czy to zarty, czy Pan Panie Andrzeju potwierdzil publicznie zamiar
> popelnienia przestepstwa ???

Ktoś tu się nie zna na ironii.
Na bezpieczeństwie też nie (sam nie uważam się za eksperta, ale
elementarną wiedzę chyba posiadam).

P.S.
Idę przyjemniej spędzić czas (są lepsze i przyjemniejsze sposoby na
zwiększenie ciśnienia we krwi).

--
-- Andrzej Bort                 bort<at>polsl.gliwice.pl, (032) 230-76-86,
-- Centrum Komputerowe Politechniki Śl.,     44-100 Gliwice, Akademicka 16