Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 12:00:00 MET

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:
> [...]

Nie dostałem odpowiedzi na zadane pytanie,

> Panie Andrzeju, po co Pan odchodzi od tematu.
> Zna Pan bezpieczna procedure zachowania tajemnicy numerow zastrzezonych
> to niech Pan ja opisze i sie pod tym podpisze swoim imieniem i
> nazwiskiem.
> Nie znam Pan takiej procedury to niech Pan to przyzna i juz, bo inaczej
> to jest dyskusja o niczym.

Ja nie pracuję w firmie, w której istnieje konieczność zachowywania
tajemnicy numerów zastrzeżonych. Jeśli istnieje potrzeba porozmawiania na
ten temat, to wypadałoby porozmawiać np. z kimś z TPSA.

Ja tylko twierdzę, że istnieją algorytmy pozwalające tak zmienić numer
telefonu użytkownika, by wstawić go bezpiecznie w miejsce login name (na
przykład). Bezpiecznie, czyli by nie dało się przeprowadzić konwersji w
drugą stronę (login name -> numer telefonu). Dzięki czemu postronne osoby
nie dowiedzą się o numerze telefonu takiego "delikwenta". I o tym jest
cała rozmowa, a nie o "znaniu procedury zachowania tajemnicy numerów
zastrzeżonych".

A dygresja moja (pod koniec mojego listu) tyczyła stricte języka polskiego
("pisze" jest stroną czynną od czasownika "pisać"). Ponieważ literatura
jest rzeczownikiem bezosobowym, a dokładniej rzeczą, nie jest możliwe, by
literatura mogła pisać. Pisać może człowiek (gdyż potrafi). Literatura
może być conajwyżej napisana ("napisana" - strona bierna czasownika
"pisać"). Po raz kolejny okazało się, że nadajemy na zupełnie innych
falach, skutkiem czego nasze dotychczasowe dyskusje uważam za zamknięte (w
celu oszczędzenia drogocennego czasu obu stronom).

A więc żegnam tradycyjnym *plonk*.

--
-- Andrzej Bort  Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Polska
-- e-mail:   bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl     Office phone: (+48-32) 37-15-69