Re: Jak TPSA identyfikuje dzwoniacego na 0202122 - forward

Autor: Piotr Solarz (SOLEK_at_USA.NET)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 19:38:44 MET

Andrzej Bort <bort_at_silesia.pl> napisał(a) w artykule
: A dygresja moja (pod koniec mojego listu) tyczyła stricte języka
polskiego
: ("pisze" jest stroną czynną od czasownika "pisać"). Ponieważ literatura
: jest rzeczownikiem bezosobowym, a dokładniej rzeczą, nie jest możliwe, by
: literatura mogła pisać. Pisać może człowiek (gdyż potrafi). Literatura
: może być conajwyżej napisana ("napisana" - strona bierna czasownika
: "pisać"). Po raz kolejny okazało się, że nadajemy na zupełnie innych
: falach, skutkiem czego nasze dotychczasowe dyskusje uważam za zamknięte
(w
: celu oszczędzenia drogocennego czasu obu stronom).

Poproszę o taki sam, elokwentny wywód, dla sformułowania "literatura
podaje" :)

Piotrek