Re: 0202122 identyfikuje dzwoniacego

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Tue 03 Nov 1998 - 09:19:31 MET

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:
> Nie gniewaj sie, brak jest w dyskusji jakiejkolwiek demagogii.

Śmiem wątpić.

> Znajac stan wiedzy w zakresie procedur szyfrowania informacji na
> swiecie, nie znam procedur, ktore umozliwia jednoczesna identyfikacje id
> i brak identyfikacji osobowej.
> Predzej czy pozniej dochodzi sie do pelnej identyfikacji:
> id = telefon = imie i nazwisko + adres

Acha, rozumiem. To powyżej to nie jest demagogia?
No, w sumie tak. Raczej niewiedza.

> Na tym problemie posliznelo sie juz kilka wydawnictw typu ksiazka
> telefoniczna, ktore opublikowaly spisy telefonicznych, wraz z numerami
> zastrzezonymi .

Ja (i inni admini) nie potrzebuję wiedzieć, że ktoś dzwoni z numeru
032-237-15-69 (ja i tak wiem, że nikt nie dzwoni). Dla mnie to
może być "wrytfciytug2340tr8173t278qg3p4cuig34387_at_katowice.tpnet.pl" czy
cos podobnego. I zagwarantowanie "tylko" dwoch rzeczy:
1. user z numeru x ma _ZAWSZE_ ciag znakow X
2. żaden user z numeru innego niż x nie będzie miał ciągu znaków X.

Ja naprawdę nic więcej nie potrzebuję

> A niby jak sprawdzic , ktore ze 100.000 numerow abonentow sa zastrzezone
> ?
> A czy uwazasz, ze z numerow zastrzezonych brak jest polaczen na 0202122
> ?

Ja nie potrzebuję znać numeru. Naprawdę.

> Nie neguje pomyslu lecz obecny stan wiedzy nie pozwala na jego
> bezpieczna realizacje.

Twojej wiedzy? Zapewne. wiedzy TPSA? Nie wiem (aczkolwiek mam podejrzenie,
że ziarno prawdy w tym jest).

> Ma taka identyfikacje TPSA i niech tak pozostanie.

Właśnie idzie o to, by tak nie pozostało.

--
-- Andrzej Bort  Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Polska
-- e-mail:   bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl     Office phone: (+48-32) 37-15-69