Re: anonimowosc polaczen z TPSA

Autor: Adam Płaszczyca (_555_at_irc.pl)
Data: Sat 31 Oct 1998 - 10:56:04 MET

In pl.listserv.polip Darius Jack <dariusz_at_usa.net> wrote:

> Nie ma zadnej identyfikacji w systemach, gdzie poczte wysyla sie z PCta
> bez konta.

Ależ jest - adres tego PC. Zreszta powtarzam raz jeszcze - tu nie chodzi
o pocztę. Czy dla Ciebie internet to tylko e-mail?

> Dla zalozenia konta nie potrzeba danych osobowych.
> Sa konta anonimowe i tak juz jest w swiecie.
I dobrze - ale sa one jednoznacznie identyfikowalne. Jeżeli ktos mi
zakłóca pracę, to blokuję mu wstęp na mój server. W wypadku TPSA i
0202122 nie mam takiej możliwości. Jedyne co moge zrobić to odciąć
dostęp ludziom z danego miasta.

> Taka blokada i tak nie ma sensu bo z TPSY mozna sie zalogowac na 100
> innych serwerach i stamtad sie laczyc dalej.
> To juz przerabiano.

Można - i na każdym z tych serverów dalej ma się włąsny, unikalny
identyfikator.

> Miala byc identyfikacja + oplata abonamentowa + oplaty za lacze.
> Ale widocznie tak jest wygodniej.

Komu? TPSA, czy użytkownikom?

> To o czym piszesz to geocities. Masz konto e-mail gdzies tam, laczysz
> sie z geocities, dostejesz konto + password przesylane na twoj e-mail.

Chyba nie umiesz czytać. Bo to, o czym Ty piszesz to identyfikator, a
nie nazwa hosta.

> Inaczej to po swoje konto i haslo bedziesz musial chodzic do
> Telekomunikacji osobiscie, a obsluga takiej bazy + ludzie kosztuja
> b.duzo.

Jezu.. Odczep się od maili... Tu nie chodzi o pocztę, bo to, jaki kto ma
adres pocztowy to jego sprawa. Tu chodzi o to, aby człowiek łączący się
przez 0202122 miał nazwę hosta (komputera, nieto, co jest przed @, ale
po) powiązaną z numerem własnego telefonu. Obecnie adres taki wygląda
tak: xxxx_at_pppYYY-zzz.miasto.tpnet.pl, przy czym część xxx ustala sobie
użytkownik kompa, zzz to na stałe TPSA, a YYY jest numerem dial-upu. Za
każdym połączeniem osoba dostaje losowo przydzielony numerek. I w tym
problem, bo dany osobnik za każdym razem jest inaczej widziany. A chodzi
o to, żeby userzy 0202122 byli nadal anonimowi, ale nie identyczni.

Takie powiązanie można zrobić automatycznie, nie trzeba nigdzie chodzić.
Widze, że Twoja znajomość problemu jest bardzo pobieżna - zamiast
wygłaszać swoje poglądy poczytaj troche co to jest nazwa hosta i jakie
jeszcze usługi oprócz e-maila są dostępne w sieci internet.

--
    /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 22) 679-18-62