Re: Nareszcie pelna jawnosc korespondencji e-mail bylo Re: anonimowosc skrzynki na listy

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_reptile.eu.org)
Data: Tue 27 Oct 1998 - 15:25:00 MET

On 98.10.27 Lech Szychowski pressed the following keys:

> : Czyz to nie czarna wizja, ze operator przyciagajac najpierw firmy do
> : swojego serwera uzyskuje nad nimi pelna kontrole i tylko od jego
> : woli/zasad , zalezy, czy nie zechce przejac ich kontraktow, zamowien
> : lub calego biznesu w Internecie.
> : Co o tym sadzicie ?
>
> Sądzimy, że jakoś nikt się nie przejmuje faktem, że operator telefonii może
> zrobić to samo - ma zerowy problem z podsłuchiwaniem rozmów danego abonenta.

Mało tego. Jest w polskim prawie zakaz przesyłania zaszyfrowanych
informacji przez telefon. Możesz posługiwać się nawet swahili, ale nie może
to być żaden szyfr. Wiem, że nikt nie respektuje tego prawa, a w
szczególności prokuratura nie ściga tego z uwagi na znikomą szkodliwość
społeczną tego czynu, ale fakt jest faktem i jak ktoś będzie chciał znaleźć
na Ciebie haka, to jednego już ma (jeśli np. wysyłałeś coś przez modem
zaszyfrowanego PGP)

W wielu krajach nie wolno przesyłać też wiadomości zaszyfrowanych
publicznymi sieciami cyfrowymi (w szczególności przez Internet). W innych
muszą to być ,,algorytmy zatwierdzone'' przez ichniejsze MSW. Wkrótce
będzie tak również w Polsce, założysz się?

Nikt nie poprze Ciebie czy innych protestujących, bo większość ludzi
traktuje sieć jak zabawkę zblazowanej klasy średniej, a w chwili, kiedy
wszyscy będą od niej uzależnieni, będzie już po ptokach, bo ,,tak było
zawsze''...

Gad

PS. Swoje spostrzeżenia zebrałem z obserwacji tego ułamka informacji o NSA,
jaki przedostaje się do prasy. Tam (w USA) nikt nigdy nie pyta się
obywateli o to, czy chcą być szpiegowani, ani nie daje im decydować o tym
podczas wyborów. Jakoś nie widzę, żeby u nas to wyglądało inaczej.

PPS. Kiedyś zażartowałem sobie na sf-f, że wszystkie informacje i tak idą
przez centrum ONYCH i stąd biorą się lagi. Odpowiedział mi na to Alex
artykułem[1], którego już nie zobaczyłem. Dopiero pół roku później
znalazłem go szukając czegoś zupełnie innego na DejaNews ;)

PPPS. Patrz mój sig (naprawdę wylosowany automagicznie)

[1] http://x3.dejanews.com/getdoc.xp?AN=321668556

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[Sowy nie są tym czym się wydają.]--------------------[Pieńkowa Dama]--