Re: polski NIC

Autor: Grzegorz BRZESKI (gregory_at_webcorp.com.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 18:20:41 MET DST

Wojtek Sylwestrzak wrote:

> Oj, to troche jednak niedobrze, bo w ten sposob niejako legitymizujecie
> bzdurne prawo wymagajace koncesji (ja wiem, ze tu nie ma co legitymizowac,
> bo to jest wlasnie prawo, ale zakladanie takiej organizacji to jakby nie
> patrzec popieranie takich chorych pomyslow jak koncesje na sprzedawanie
> dostepu do Internetu).

Nie popieram koncesjonowania uslug, natomiast sadze ze dzisiejsza
koncesja na swiadczenie podstawowych uslug nie bedzie sie duzo roznic od
proponowanej rejestracji. Dzisiejszy wniosek koncesyjny zawiera jedynie
bardzo podstawowe dane, zapewne wniosek rejestracyjny bedzie zawieral
takie same lub bardzo podobne dane. Porownujac chcialbym zauwazyc ze o
wiele trudniej jest dostac pozwolenie na budowe w Warszawie anizeli
koncesje :-)

> Drugie pytanie, ktore moznaby sobie zadac to co maja ISP wspolnego z DNS-em ?

ISP prowadza DNS' , rejestruja wieksza czesc domen w Polsce, etc.

> Jedyna roznica taka, ze lakomy kasek przejdzie w inne rece i zamiast
> Rady Uzytkownikow NASK, bedzie nim zarzadzala Izba Handlowa, co brzmi
> calkiem podobnie (bo reprezentuje interesy tylko pewnej grupy uzytkownikow
> Internetu).

Wojtku, czy ktos napisal ze izba handlowa bedzie zarzadzala domena .pl ?
Izba handlowa powstaje aby zrzeszac pewne grono firm i wystepowac w ich
interesie. Jednym z interesow operatorow Internetu w Polsce jest
rozwiazanie problemow jakie wystepuja w administracji domena .pl przez
obecnego administratora. I dokladnie tym sie zajmie izba, jakie
rozwiazanie sytuacji wypracuje tego jeszcze nie wiadomo. Nic nie szkodzi
na przeszkodzie aby inne grona wypracowaly swoje propozycje, ktore
pozniej bedzie mozna propownac i jesli mozliwe skonsolidowac.

Z pozdrowieniami,

--
Grzegorz BRZESKI - WEB Corporation Polska Sp. z o.o.