Re: polski NIC

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 22:31:42 MET DST

Marek Baczek <mgb_at_qdnet.pl>:
[...]
> Chodzi o zalozenie Izby Handlowej koncesjonowanych ISP.

Oj, to troche jednak niedobrze, bo w ten sposob niejako legitymizujecie
bzdurne prawo wymagajace koncesji (ja wiem, ze tu nie ma co legitymizowac,
bo to jest wlasnie prawo, ale zakladanie takiej organizacji to jakby nie
patrzec popieranie takich chorych pomyslow jak koncesje na sprzedawanie
dostepu do Internetu).

Im bardziej o tym mysle, tym bardziej mi sie to nie podoba. Glownie
ze wzgledow moralnych, bo co innego podlegac idiotycznym ustawom,
a co innego samemu je popierac.

Drugie pytanie, ktore moznaby sobie zadac to co maja ISP wspolnego z DNS-em ?
Takich watpliwosci nie budzi rzecz jasna przyznawanie przez ISP adresow IP,
ale jesli chodzi o domeny, to dla czystosci te rzeczy powinny byc rozdzielone
i domenami powinno zajmowac sie cialo zupelnie niezalezne od providerow
(czy jak kto woli: operatorow). W przeciwnym razie powielamy tylko
sytuacje obecna, w ktorej NASK jest zarowno LIR jak i administratorem TLD.
Jedyna roznica taka, ze lakomy kasek przejdzie w inne rece i zamiast
Rady Uzytkownikow NASK, bedzie nim zarzadzala Izba Handlowa, co brzmi
calkiem podobnie (bo reprezentuje interesy tylko pewnej grupy uzytkownikow
Internetu).

:-(

--w