Re: polski NIC

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 17 Oct 1998 - 05:55:24 MET DST

Grzegorz BRZESKI <gregory_at_webcorp.com.pl>:

> Nie popieram koncesjonowania uslug, natomiast sadze ze dzisiejsza
> koncesja na swiadczenie podstawowych uslug nie bedzie sie duzo roznic od
> proponowanej rejestracji. Dzisiejszy wniosek koncesyjny zawiera jedynie
> bardzo podstawowe dane, zapewne wniosek rejestracyjny bedzie zawieral
> takie same lub bardzo podobne dane. Porownujac chcialbym zauwazyc ze o
> wiele trudniej jest dostac pozwolenie na budowe w Warszawie anizeli
> koncesje :-)

Uff. Gorzej byloby gdyby bylo odwrotnie ...

> ISP prowadza DNS' , rejestruja wieksza czesc domen w Polsce, etc.

ISP to Ci co sprzedaja dostep do Internetu.
Jako zywo DNS to zupelnie co innego i nie powinien byc z tym wiazany.
Oczywiscie w interesie ISP lezy twierdzenie, ze powinno byc inaczej
i to wlasnie w rekach tych, ktorzy sprzedaja dostep powinien lezec tez DNS
(vide NASK).

> Wojtku, czy ktos napisal ze izba handlowa bedzie zarzadzala domena .pl ?

No, chyba wlasnie o tym (polski NIC) jest ten watek
i w takim kontekscie zostala tu wymieniona ta izba.

> Izba handlowa powstaje aby zrzeszac pewne grono firm i wystepowac w ich
> interesie. Jednym z interesow operatorow Internetu w Polsce jest
> rozwiazanie problemow jakie wystepuja w administracji domena .pl przez
> obecnego administratora. I dokladnie tym sie zajmie izba, jakie
> rozwiazanie sytuacji wypracuje tego jeszcze nie wiadomo. Nic nie szkodzi
> na przeszkodzie aby inne grona wypracowaly swoje propozycje, ktore
> pozniej bedzie mozna propownac i jesli mozliwe skonsolidowac.

OK, to ja zle zrozumialem wczesniej, bo myslalem, ze ta izba powstaje
wlasnie po to, zeby zajmowac sie problemem DNS-u. Ale jesli bedzie
robic co innego (tj. 'zrzeszac' i 'wystepowac') to w porzadku.

--w