Re: wiele serwerow wirtualnych na jednym IP.

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 22:47:17 MET DST

>robisz to np tak:
>telnet mail.costam1.cos.gdzies 110
>+POP serwer.na.ktorym.jest.wirtual
>user webmaster_at_costam1.cos.gdzies
>+OK - dowiedział się że chodzi o konto webmaster w domenie
> costam1.cos.gdzies, więc korzystając z dajmy na to
> zmailer/db/fqndaliases.db dowiedział się że to konto
> nazywa się dajmy na to wmct1cg
>pass bardzo tajne hasło webmastera z costam1.cos.gdzies
>+OK - porównał hasła (ma się rozumieć dla konta wmct1cg)
> i wpuścił bo było prawdziwe.

Probowalem czegos takiego dawno dawno temu... Po tygodniu musialem sie
wycofac... Why?
- Niektore programy pocztowe dostawaly czkawki kiedy wpisalo sie jako pop3
user name pelen adres e-mail (taki OutLook Express to dzialal ale np. Eudora
obcinala znak @ i domene),
- Dla uzytkownikow ktorzy przeniesli sie z innego serwera (free lub
komercyjnego) to rozwiazanie jest bardzo nienaturalne...

Pozatym jak dla mnie wirtualizacja serwera Internetowego polega na tym zeby
go calkowicie upodobnic do serwera rzeczywistego. Wiec rozwiazanie
wymagajace wpisywania specyficznych wartosci w konfiguracji odpadaja...
Uzytkownicy bardzo czesto o nich zapominaja i np. ponownej reinstalacji od
razu sa problemy. Czesc z nich pomysli i ustawi prawidlowo, czesc zadzwoni
do supportu a czesc powyzywa ISP i zrezygnuje z jego uslug.

Steve