Re: Internet dla bezrobotnych bylo Re: Plany Optimusa

Autor: Krzysztof Walczak (krzysw_at_cpu-zeto.com.pl)
Data: Wed 14 Oct 1998 - 09:05:29 MET DST

>Wiem o jednej ktora ma/miala klopoty, ale jak na razie funkcjonuje,
>ale na tej podstawie nie wysuwal bym wnioskow ze zaledwie 15 % firm
>(ISP) przynosi zyski. Btw, nie wiesz do ktorej grupy nalezy NASK? ;)

NASK bym zaliczył do Państwowych monopoli ;)

>Patrzac po liczbie kont na serwerach 2 ISP jest calkiem sporo osob
>korzystajacych z ich uslug.

Sporo to znaczy ile ? Skąd masz niby dane ile klientów ma dany provider ?

> Nie wszyscy sa zachwyceni
>(nie)mozliwosciami polaczenia sie z tpsa (np. ja).

To prawda, że TELEKOMPROMITACJA )) nie zawsze działa,
ale zazwyczaj nie ma z nią problemów. A taki provider coż może
biedny więcej zrobić oprócz postawienia paru swoich modemów. Łącze i tak
musi mieć do POLPAKLU, no powiedzmy ci co lepsi mają też i do NASKU.

>Nie? Jestem wyjatkiem w takim razie, place komercyjnemu dostawcy
>internetu i mysle ze te 50 pln ktore wydaje miesiecznie na abonament

Za jaki abonament, tylko mail czy razem z www ?

>sa warte tego.

>A robiles taka wycene? Jeszcze nie widzialem zeby sie ktos chwalil
>zyskami/stratami przy tej dzialalnosci.

A robiłem, moja firma nawet robiła coś takiego (niestety też nie zdradze
szczegółów)
i o umowe trzeba sie było "bić na pięści", bo układy, układziki itp. W sumie
nie wiem,
czy firma zarobiła 30 tys. zł. Biorąc pod uwagę ile zachodu to kosztowało i
ile trzeba było
dać łapówek mało sie to opłaciło.