Re: WP na billboardach

Autor: Michal Jaskolski (Michal_at_A1.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 17:20:50 MET DST

Bartek Rozkrut napisał:

>Wlasnie
>
>Az mnie zamurowalo jak dzisiaj zobaczylem reklame Wirtualnej Polski na...
>billboardzie... w Krakowie

Jeszcze bardziej Ciebie zamuruje, że podobno budżet reklamowy Wirtualnej
Polski (która jest teraz osobną spółką z o.o.) wynosi 1 mln zł (10 mld
starych). To widać - reklamy WP pojawiły się na billboardach, w
kolorowych magazynach, Gazecie Wyborczej i tak dalej. Nie sądzę, żeby
CNT było stać, żeby samemu ponieść takie inwestycje, więc zapewne
znaleźli inwestora (Prokom?). Inna sprawa, że wszystkie reklamy promują
serwisy tematyczne, których większości na razie nie ma. Reklamowany
serwis informacyjny to jedynie coś w rodzaju "wiadomości w skrócie". W
pogodzie brak mapek i temperatur w poszczególnych miastach (!!!).
Katalog firm i encyklopedia funkcjonowały (i funkcjonują) od dawna.
Tekst w poszczególnych reklamach w prasie jakoś nie przypadł mi do gustu
(razi użycie słów typu "cham" oraz częsty brak słowa-klucza:" Internet"
:), za to designu i rozmachu kampanii można jedynie pozazdrościć :)
Mogli się jednak postarać i zdążyć na czas z materiałem. Nie sądzę też,
żeby na tym etapie reklama na billboardach miała sens. Chodziło rzecz
jasna o branding, kreowanie wizerunku firmy, ale dlaczego za taką sumę.
Użytkownicy Internetu o WP zapewne słyszeli, a nieświadomi pozostaną
nieświadomymi. Trzeba było bardziej skoncentrować się na public
relations off-line, przeprowadzić ostrą kampanię on-line i przede
wszystkim - dostarczyć TREŚCI, której cały czas w WP brakuje,
szczególnie po zrobieniu z katalogu spisu wszystkich stron WWW.

Michał Jaskólski

--
SWL Media - http://www.swlmedia.pl/ - tel. 0-501 011-785
Internet: serwisy WWW / reklama i promocja on-line / konsulting