Re: Prosba

Autor: Ziemek Borowski (ziembor_at_FAQ-bot.ZiemBor.Waw.PL)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 13:12:17 MET DST

Anna Anuszewska na pl.listserv.polip napisała:
>Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej, ktora dotyczy spolecznych
>oddzialywan Internetu.
na co? I co to jest Internet? ;-)

> Chcialabym wzbogacic ja o materialy badawcze stad
>tez zwracam sie z ogromna prosba o pomoc w tym przedsiewzieciu.
>Bardzo serdecznie prosilabym o przesylanie mi swoich przeslen na
>ponizsze pytania:
>1/ Jakie Twoim zdaniem najstotniejsze zagrozenia niesie za soba
>Internet. Jakim
>szkodliwym zjawiskom sprzyja ?

Wszystkim możliwym, począwszy od wolności słowa i ideii,
poprzez (wględną) wolność obrotu godpodarczego skończywszy na atomizacji
społeczeństwa.

>i z drugiej przeciwstawne opinie:
>2/ Jakie korzysci dla spoleczenstwa sa zwiazane z funcjonowaniem
>Internetu ???
>Chodzi mi o wplyw na spoleczenstwo w sferze kultury, jezyka, stosunkow
>miedzyludzkich, obyczajow itp.

czego jeszcze? wiary w ufoludki? (dowodem tego jest liczba prezentacji
o X-files w Pajęczynie).

;-) ???
A teraz poważniej... Jako napoczęty socjolog w trakcie odwyku ;-) uważam, że
na tak sformułowane pytania nie da się odpowiedzieć krócej niż solidnym
artykułem. Przy czym część z założeń wydaje się wątpliwa...
Problem (IMHO) leży nie na styku Internet<->społeczeństwo (społeczeństwa?
społeczności lokalne?) a technologie informacyjne <-> struktury społeczne,
i indywidualne doświadczenia...

Ale to temat na dłuższą bajkę...

--
Ziemek Borowski