Re: Malo kto Linuxa

Autor: Grzegorz Grudzinski (gsg_at_mimuw.edu.pl)
Data: Sat 10 Oct 1998 - 23:47:18 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> pisze:

>Na ten rynek o ktorym piszesz Windows NT ma wpuscic Merced (i Linuxa
>zreszta rowniez).

Tylko, że na razie na bazie procesorów Intela nie da się zrobić systemów
porównywalnych nawet z _małymi_ serwerami RISCowymi. Na przykład
jednoprocesorowa maszyna z procesorem Alpha na płycie typu pecetowego jest
szybsza niż porządny serwer 2xPPro. NAJMNIEJSZY z wieloprocesorowych
serwerów Suna (E250) jest zbliżonej szybkości.

Zanim powstaną wydajne serwery oparte o Merceda, to minie jeszcze niemało
czasu. A Windows NT na razie nie skaluje się powyżej 2 procesorów i nie
pozwala na budowę klastrów powyżej 2 maszyn.

Zatem łaskawy Pan raczy żartować, wspominając o rynku serwerów.

P.S. Z punktu widzenia serwerów linuksowych boli mnie taka sytuacja. Ale na
szczęście można stawiać Linuksa na wielkich serwerach Suna...

Wszystkiego dobrego,
-- Grześ

"Nie wiesz, póki nie spróbujesz"
(przysłowie ludowe)