Re: Malo kto Linuxa

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 13:49:34 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl> wrote:

:> Czy owe 40% to przypadkiem nie łącznie z zastępowaniem/wypieraniem W95?
: http://www.redhat.com/images/ws2.2/graphs/big/Slide4.JPG

IMHO ten wykres nie odpowiada na zadane przeze mnie pytanie.
Choćby dlatego, że nie wiadomo, czy chodzi o wzrost całkowitej
liczby instalacji, czy np. o roczny przyrost tej liczby względem
liczby z roku poprzedniego.

:> Ale to jeszcze nie jest marketing, prawda?
: Public relations, czyli zdobywanie dobrej opinii prasy i kregow
: opiniotworczych, to wlasnie element marketingu.

Mam wrażenie - zresztą nie tylko ja, i jest to nie tyle wrażenie,
co raczej fakt - że osoby, nazwijmy tom "związane z Linuksem"
robią mało w tym kierunku; wielu (także spośrod w/w osób) uważa,
że za malo.

: Tak samo coraz liczniejsze, takze w Polsce, konferencje. Tak samo
: powstawanie i dzialalnosc xLUG-ow.

LUG-i działają bardzo często niejako "same dla siebie". Tzn bardziej
chcą poszerzać wiedzę/horyzonty tych, którzy się już w jakiś sposób
Linuksem zainteresowali niż organizować jakieś tam "masowe akcje
promocyjne/uświadamiające".
Nie bardzo podejmuję się ocenić, czy to dobrze, czy źle. Na pewno
ma to zarówno swoje plusy, jak i minusy. Z mojego czysto egoistycznego
punktu widzenia ma o wiele więcej plusów - ale nie będę nawet próbował
sugerować, że jestem przeciętny pod tym względem.

: Wiem. Ale tu dyskutujemy po prostu nad tym, czy moje stwierdzenie "malo
: kto instaluje Linuxa", jest prawdziwe, nieprawdaz?

Wydaje mi się, że dopóki nie sprecyzujemy dość dokładnie tematu
dyskusji, dopóty będą panowały wielkie wątpliwości/rozbieżności
w rodzaju wspomnianych "jak zainstalowałem serwer, z którego
korzysta NNN osób, to za ile 'instalacji przeliczeniowych' ma
się to uważać?". Nie wspominając już o problemach "o jakich
rodzajach instalacji, w kręgu jakich zastosowań"...

--
	Leszek.
-- lech7_at_pse.pl 2:480/33.7                - REAL programmers use INTEGERS -