Re: (Fwd) Re: CD-ROMy i Internet

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 18:45:07 MET DST

 Wojtek> Wojtek Sylwestrzak wrote:
> [...]

 Wojtek> Dlatego, ze nie ma szybkego lacza do Stanow. Wymogiem M$ jest
 Wojtek> posiadanie co najmniej 45 Mbitowego lacza, przy czym wiekszosc
 Wojtek> z niego pochlonieta bylaby na aktualizacje serwera. Nawiasem
 Wojtek> mowiac, w chwili obecnej bardzo duza czesc wewnetrznej sieci M$
 Wojtek> jest wykorzystana na replikacje ich serwerow.

Hmm. Policzmy ile danych wchodzi w łącze 45Mbps:

bc 1.04
Copyright (C) 1991, 1992, 1993, 1994, 1997 Free Software Foundation, Inc.
This is free software with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
For details type `warranty'.
45000000 / 8
5625000
5625000 * 60
337500000
337500000 * 60
20250000000
20250000000 * 24
486000000000
486000000000 / 1024
474609375
474609375 / 1024
463485

463485MB, czyli 463GB dziennie.

To jest jakieś półtora raza więcej niż cały SunSITE.icm.edu.pl. A teraz
niech mi ktoś wytłumaczy skąd wziąć tyle sensownych danych do przesłania
codziennie. Szczególnie, że trzeba być idiotą, żeby "replikacji", gdy
ograniczeniem są łącza, nie robić inkrementalnie.

zainteresowany,
--J.