Re: DNS: utrzymanie domen (fwd)

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_saxon.ant.pl)
Data: Tue 06 Oct 1998 - 11:26:34 MET DST

No wiec dzwonilem do NASKU i zapytalem sie jak to jest: czy prawo moze dzialac
wstecz. Pan z dzialu handlowego powiedziel ze to nie jest tak, ze te oplaty
sa zwiazane w wielkimi kosztami utrzymania domen przez NASK, wiec nawet jezeli
ktos zarejestrowal domene 3 lata temu to nowy cennik tez go dotyczy. Stad
prostywniosek ze (poprawcie mnie jesli zle rozumuje) NASK okradl wszystkich,
ktorzy wczesniej zarejestowali u nich domene (wczesniej, czli przed wprowadze-
niem cennika w ktorym jest wyraznie powiedziane o oplatach rocznych). Moze
jednak warto zastanowaic sie nad tym o czym kiedys bylo glosno z ramienia PSI,
to znaczy o powolaniu kogos innego odpowiedzialnego za domeny, kogos kto
bedzie bardziej odpowiedzialny i problemy finansowe nie bedzie staral sie
zalatwic poprzez wykorzystanie faktu ze jest monopolista.

Pozdrawiam serdecznie,

                                                Krzysztof Oledzki

PS: Czy zauwazyliscie, ze jak sie dzwoni do NASKU to automat nie odpowiada juz
"Tu Naukowa i Akademicka Siec Komputerowa...." tylko "Tu NASK". :->

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> wrote:
: Dyskusja z automatem

: : From: Billing DNS <nask-domeny_at_nask.pl>
: : To: Billing DNS <nask-domeny_at_nask.pl>
: : Subject: DNS: utrzymanie domen
: :
: : Szanowni Panstwo!
: Witaj Szanowny Automacie

: : Informujemy, ze od 1 lipca 1998 roku obowiazuje nowy cennik Naukowej
: : i Akademickiej Sieci Komputerowej, ktory wprowadza z dniem 1
: : stycznia 1999 roku oplate roczna za obsluge domen adresowych i
: : utrzymanie primary lub secondary name srwerow.
: Bardzo mi milo, ze raczyles zaszczyc mnie ta informacja juz w Pazdzierniku.
: 99% moich domen zostalo zarejestrowanych przed 1 lipca, a wiec zgodnie
: z wczesniejszymi regulaminami, w ktorych jak sam twierdzisz nie obowiazywala
: oplata roczna za obsluge domen adresowych. I co z tymi domenami?

: : W wypadku braku Panstwa odpowiedzi i nie zaktualizowania tych danych,
: : faktury zostana wyslane na adresy, ktore NASK posiada obecnie. W wypadku
: : braku wplywu zaplaty w terminie okreslonym w fakturze, NASK usunie
: : delegacje domeny.
: Co z domenami zarejestrowanymi przed 1 lipca 1998?

: : W wypadku, gdyby oplate za obsluge domeny lub utrzymanie PNS/SNS mial
: : oplacac inny podmiot, na ktory ma zostac wystawiona faktura, musimy
: : otrzymac zobowiazanie tego podmiotu do zaplaty.
: Co z domenami zarejestrowanymi przed 1 lipca 1998?

: : Prosimy o udzielenie odpowiedzi w terminie do 25 pazdziernika 1998 r.
: Co z domenami zarejestrowanymi przed 1 lipca 1998?

: : Niniejsze pismo generowane jest automatycznie.
: Co z domenami zarejestrowanymi przed 1 lipca 1998?

: : Prosimy o wyrozumialosc
: "Nie uciekajcie, jestesmy waszymi przyjaciolmi"

: Bede wyrozumialy, jak oddacie mi domene, ktora w beszczelny sposob mi
: ukradliscie i jak Pan prof. Tomasz Hofmokl przestanie mi mowic, ze z
: osobami, ktore zarejestrowaly domeny przed 1 lipca 1998 NASK rozwiaze
: umowy.