Re: Lokalizacja programow internetowych

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 09:48:04 MET DST

: A ja uwazam, ze lepiej cos zrobic, niz nic nie robic.
Wiekszosc ludzi tak uwaza.

: Bo to, czy program
: jest dobrze czy zle przetlumaczony, jest w duzym stopniu sprawa
: subiektywna
W takim tlumaczeniu nie sa wazne slowa. Nie mam pod reka zadnego
produktu ms, ale pamietam, ze bylo tam wiele bzdur typu:

oryginal: "over 100 BaseT connection"
tlumaczenie: "poprzez sto polaczen BaseT"

Powyzszy przyklad pochodzi z lokalizacji oprogramowania ulatwiajacego
zarzadzanie zasobami sieciowymi.
Niektore firmy interesuje tylko czas lokalizcji, a ms nie jest tu
wyjatkiem. Im szybciej, tym taniej. Potem fanfary i tytulu w gazetach:

"Juz w Polsce najnowszy i najszybszy. Zaledwie trzy dni po swiatowej
premierze, a juz calkowicie po Polsku"

Pozdrawiam,
Artur Grzymala