Re: Lokalizacja programow internetowych

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Mon 05 Oct 1998 - 08:35:29 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl>:

> A ja uwazam, ze lepiej cos zrobic, niz nic nie robic. Bo to, czy program
> jest dobrze czy zle przetlumaczony, jest w duzym stopniu sprawa
> subiektywna: w przypadku pakietu Internet Explorera ja mam zastrzezenia
> do paru terminow, takich jak witryna; sa tacy, ktorym ta witryna sie
> podoba. Nie przeszkadza to jednak korzystac z 90 procent tlumaczenia
> wielu ludziom, ktorzy dzieki temu moga lepiej wykorzystac program,
> niekoniecznie znajac angielski.

Niestety lokalizacja to nie tylko tlumaczenie tekstow.
Jak juz pisalem - o ile rozne artefakty pochodzace od tlumacza mozna
przezyc, to lokalizacja bazujaca na blednej internacjolalizacji kwalifikuje
produkt do kosza (na smieci).

Dla Microsofta to zreszta zadna nowosc - nie od dzis ludzie woleli uzywac
amerykanskich wersji windows niz polskich, bo nie zawieraly dodatkowych bledow.

--w