Re: CD-ROMy i Internet

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Sat 03 Oct 1998 - 22:53:35 MET DST

Jaroslaw Zielinski <jz_at_winter.info.pl>:

> Istnieje roznica miedzy tym, co napisales: "Kupcie CD-ROM, to odciazycie
> lacza". Zreszta jest zawsze mozliwosc wyboru i wlasnie dobrze, ze jest.
> Ja raz instaluje przegladarke z CD a raz sciagam z sieci. Jak mi
> wygodniej.

Zgodnie z prawem popytu i podazy, im wiecej ludzi bedzie uzywalo tej drugiej
metody, tym szybszy bedzie rozwoj sieci.
Jesli zamiast tego wiekszosc bedzie instalowala oprogramowanie z CD,
to zamiast szybszych modemow, ludzie beda kupowali szybsze czytniki CD-ROMow.

> [...]

> Merytorycznie - zgoda. Ale dla uzytkownikow Internetu z dial-upem TPSA i
> przegladarkami majacymi po 20-50 MB? Jak istotna czesc tych uzytkownikow
> bedzie miala jako alternatywe kablowke albo ajkis ADSL z abonamentem za
> 200 zlotych miesiecznie, to racja - mozna wszystko sciagac z sieci. Jak
> bede mial polaczenie po kablowce, sam z rozkosza bede zapychal ICM...

I o to chodzi. Jesli siec bedzie wykorzystywana, to bedzie sie rozwijala.
Jesli nie, to zacznie sie zwijac.

Przypomnij sobie, ze jeszcze kilka lat temu lacza miedzymiastowe 2Mbps
wydawaly sie luksusem ...

--w