Re: Swiatlowod !!!

Autor: Lukasz Trabinski (lukasz_at_inx.pm.waw.pl)
Data: Wed 30 Sep 1998 - 16:03:42 MET DST

madey_at_www.elektron.pk.edu.pl wrote:

> Wszystko zaraz po tym jak sie odgrazal na IRC'u...
> W sumie nie jest to zaden dowod... sa jeszcze jakies proby niedanych
> wejsc przez ssh i tyle :( (no jeszcze byl port scanning)

> W sumie na goscia nie mamy nic :(
> Na IRC'u pytalem sie i pierwszy raz o gosciu slysza... :(
> Sa jedynie podejrzenia...

W sumie, mialem kiedyś podobny przypadek - a raczej zbieg okoliczności.
Kolesie z domeny *.swipnet.se znalezli dziurę w moim serwerze (pakiet
samba), udało im się złamać hasło usera (jak się okazało było b. proste) no
i zaczeli odpalać różne expolity i inne badziewia, na szczeście system był
regularnie upgradowany (oprócz jedynej samby) i nic więcej nie udało im
się zrobić. Zaraz potem padło łaczę ;) Nie działało cały weekend, na
szczęście okazało się, że łacze nie padło, tylko są przenoszone modemy z
jednej cetrnali do drugiej. ;) Ale ja miałem na początku też dziwne
podejrzenia...

Działo się to w czasach, kiedy miałem nikłe pojęcie o firewallach, blokwaniu
portów z zewnątrz, tcp-wrapper'ach i o podobnych sprawach... ;-)

--
         _Lukasz Trabinski_
PGP key: finger lukasz_at_inx.pm.waw.pl