Plagiat na www! (i to nie jeden)

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Wed 30 Sep 1998 - 16:21:50 MET DST

Witam...
Jakis czas temu trafilem pod adres www.tpsa.com gdzie ku memu zdziwieniu
znalazlem kopie tekstow naszego firmowego serwera... Ilez to bylo wtedy
smiechu podczas czytania nieudolnie pokopiowanych i czesto na sile
przerabianych tekstow, umieszconych na beznadziejnie stworzonych stronach...
Nawet cennik i uklad uslug dokladnie byl kopia naszego cennika jeszcze z
miesiaca wrzesnia...

Ale bylo... minelo (no moze nie bo nadal na www.tpsa.com sa nasze teksty)...
a tu nagle dzisiaj jeden z moich kolegow podrzucil mi adres
http://www.logic.pl/logic/index.htm

Znalazlem tam dokladne duplikaty naszych stron - z informacjami o firmie, o
ofercie... uslugach.. nawet pomoc techniczna byla wzieta z home.pl...Jezeli
ktos nie wierzy to neich porowna strone http://www.logic.pl/logic/index.htm
a takze http://www.logic.pl/logic/index-5.htm z odpowiednimi stronami na
home.pl... z ciekawostek dodam ze np. na stronie
http://www.logic.pl/logic/html.htm znalazlem cos takiego:

"HomeNet oferuje także następujące skrypty CGI "

Autor nawet nie pozamienial nazwy firmy na swoja...

I teraz ja sie zastanawiam - czy w Polsce obowiazuje wrescie jakies prawo
autorskie? Przeciez nie po to przeznaczylismy w firmie dziesiatki godzin na
napisanie tresci stron po to zeby pozniej kopiowaly je jakies firmy
wynalazki... ktore nawet jak wynika z dns'a/tracerouta/whois nawet wlasnych
laczy nie posiadaja...
a numerem kontaktowym do firmy jest telefon komorkowy ;-)))
Pozdrawiam
Steve