Re: Niekompetencja NASK

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Mon 21 Sep 1998 - 18:20:59 MET DST

In pl.listserv.polip Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> wrote:

: Sprostuj mnie, prosze, i przekaz w prosty sposob idee, ktore
: reprezentujesz w "Niekompetencja NASK".

Ponownie? OK, służę:
(0) Sam pomysł rejestrowania przez jakąś firemkę (nie obraź się,
    ale w kontekście Internetu napis "CO" mówi mi właśnie tyle)
    domen typu "www.<miasto>.pl" uważam za paranoicznie denny.
(1) Zarejestrowanie przez NASK w/w domen uważam za głupotę z ich
    strony (bo niesłychanie łatwo było się domyślić, że w przyszłości
    będą z tego powodu kłopoty/niesnaski/utarczki).
(2) Sposób usunięcia przez NASK delegacji domeny www.zamosc.pl uważam
    za skandaliczny i niedopuszczalny (zakładając, że odbyło się to
    dokładnie tak, jak to opisałeś).
(3) Twoje uporczywe skarżenie się na pkt (2) połączone z odwoływaniem
    się do naszego sumienia i biadoleniem, że nie pozwolono Ci na
    organizowanie DNS w pl. tak, jak byś to sobie wyobrażał, uważałbym
    za usprawiedliwione, gdyby nie jego uproczywość, wspomniane
    biadolenie i fakt, że skarży się właśnie firma, która sama w owym
    DNS chciała/chce wprowadzić kontrowersyjne (delikatnie rzecz
    nazywając) zasady.
(4) Zgadzam się w pełni z opinią, że powinieneś dochodzić swoich
    roszczeń w sądzie, oraz z faktem (zresztą, jak można się nie
    zgadzać z faktami? :), że pl.listserv.polip to nie żaden sąd,
    więc dalszy ciąg sprawa ta powinna mieć tam, a nie tu.

: Probowalem kilkatrotnie wytlumaczyc, ze moim celem jest wprowadzenie
: zdrowych zasad rejestracji domen w .pl.

A wiele osób wiele razy próbowało wytłumaczyć Tobie, że to, co
proponujesz, nie jest raczej dobrym/właściwym rozwiązaniem.

: Nie uwazam, zeby zastrzezenia do kompetencji administracji NASK byly
: bezpodstawne i jako takie kwalifikowaly sie jedynie do watku "Bezsensowne
: narzekania na NASK".

Niebezpodstawność zastrzeżeń nie kłóci się bynajmniej z bezsensownością
ich przedstawiania w formie narzekań na p.l.p.

: Moim zdaniem watek "Niekompetencja..." nalezy ciagnac do skutku,

A moim (i mam obawy, że nie tylko moim), nie. Owszem, zapewne chętnie
poznamy przebieg i efekt sprawy w sądzie - i to wszystko.

: zwlaszcza po tym, gdy poinformowano mnie, ze NASK prawdopodobnie rozwiaze
: z dniem 01.01.99 wszelkie umowy z dotychczasowymi administratorami domen
: i udowodni, ze zrobil to w imie dobra spolecznego, ktore polega na
: wprowadzeniu bardzo wysokich oplat rocznych, umozliwiajacych ich zdaniem
: utrzymanie domeny .pl.

Zdawało mi się, że dyskutujemy o Twoich lamentach nad odebraniem Ci/Wam
www.zamosc.pl, a nie nad tym, co się stanie 01.01.99. Czyżbym się mylił?

--
	Leszek.
-- lech7_at_pse.pl 2:480/33.7                - REAL programmers use INTEGERS -