Re: Z czego Internet

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 15 Sep 1998 - 03:45:13 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> Moim zdaniem w Twojej tezie jest blad. Domena www.zamosc.pl miala byc
> wykorzystana w celach sluzacych Zamosciowi, a nie wlasnych.

Jasne. Moze odpowiedz na pytanie - czy uwazasz, ze miasto Zamość
ma wieksze prawa do domeny zamosc.pl (wraz z poddomenami), czy tez
wieksze prawa ma firma CO.

> Drugi blad, wynika z blednej oceny sytuacji. Obecnie serwis o tym miescie
> tworzy firma Netsystem i znajduje sie on pod adresem home.zamosc.pl. Nie
> uwazam, ze miasto na tym w jakis sposob zyskalo.

No coz, mysle, ze niewiele osob czytajacych ta grupe ma prawo to
oceniac.

> Uwazam natomiast, ze
> obecna sytuacja jest gorsza od poprzedniej. Ja chcialem wykorzystac ten
> adres w strukturze, ktora uwazam za sluszna, zas oni nie wiem do czego.

Dobre :-) Teraz juz wszystko rozumiem. Ty chciales wcielic w zycie
swoja idee (niezaleznie juz od pieniedzy itp), a oni nie powiedzieli Ci,
co sami chca zrobic.

Napisz jeszcz... ile masz lat? Bo takie problemy sa zwykle w szkole
raczej podstawowej, potem juz kazde dziecko rozumie, ze wszyscy nie sa
stworzeni do sluchania go.

> Zwlaszcza, ze istnieje serwis www.zamosc.um.gov.pl. Reasumujac; w tym
> przypadku nie bylo zadnego dobra spolecznego. Firma majaca jakies uklady
> z urzedem miasta wykorzystala je do przejecia kontroli nad publiczna
> domena bez zadnego przygotowania do administracji nia. Nie moge nawet do
> nich wyslac maila na podany w soa zamosc.pl adres; wraca.

Wyslij papierowy. I raczej nie na adres tej firmy, ktora prawdopodobnie
dziala z upowaznienia Urzedu Miejskiego - atakuj raczej ten urzad.

> Przez ostatnie pol roku hierarchiczna struktura polskiego DNS zostala
> zniszczona. Chcialbym ja odbudowac.

Przez ostatnie pol roku, czy ile tego bylo, struktura DNS byla uszkadzana
- glownie przez NASK, ktory rejestrowal domeny jak leci bez zastanawiania
sie nad tym, czy w ogole nowy administrator domeny ma jakiekolwiek
prawa do niej. Nie wiem, ktory przypadek byl najbardziej jaskrawy
- ale wiem, ktory byl (tzn. jest) najbardziej naglosniony.

> : NASK ponosi winę. Ale to czy tylko on ponosi winę powinien rozstrzygnąć
> : sąd.
> W jednym z dzisiejszych postow zamiescilem zdanie prawnikow na ten temat.

Zdanie prawnikow nic nie rozstrzyga. Jesli chcesz, moge w kazdej chwili
napisac kilka zdan prawnikow, ktore beda wzajemnie sprzeczne.

Nijak mi sie nie widzi, jak Ty moglbys tej sprawy w sądzie nie przegrac.

--
Krzysztof Halasa