Re: www.zamosc.pl i NIC

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Tue 15 Sep 1998 - 03:01:44 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> : Przypuszczam, ze
> : kazda legalna firma w Zamosciu jest zarejestrowana w odpowiednim
> : urzedzie dzielnicowym/gminnym, albo w sądzie rejestrowym.
> Masz racje. Kazda firma zaplacila za swoja rejestracje w urzedzie
> gminy itd., ale czy dzieki temu dostala cokolwiek od tego urzedu?
> Cokolwiek, niekoniecznie domene internetowa. Dostala jedynie numerek
> porzadkowy w EDG lub RHB.

Jasne. Ale niestety jest tak, ze Sejm oraz np. Rada Miasta ma prawo
takie rzeczy wymyslac.

A firma CO takiego prawa nie ma.

> : Gdzie jeszcze chcialbys, by firmy rejestrowaly sie "branzowo"?
> : Kto je do tego zobowiazuje (Sejm? Samorzad?), i ile to kosztuje?
> Nikt. Rejestracja domeny w internecie jest zwiazana z promocja firmy.
> Rejestracja w proponowanej strukturze zapewnia najtanszy sposob
> promocji. Nikt nie zobowiazuje firm do promowania siebie.

Ale firmy maja prawa np. do swoich nazw, prawda? Miasta rowniez?
A moze uwazasz, ze nie maja?

Moze firma CO ma w Polsce (.pl) najwieksze prawa do nazwy "zamosc"?

Nikt Ci nie broni rejestrowania firm, stron, serwisow i czego jeszcze
sobie zyczysz (w granicach prawa) - ale w swojej/swoich domenach.
Wydaje mi sie, ze masz jakas domene chyba co.pl - w czym problem?
Mysle, ze zadne centralne ogrzewanie nie wytoczy Ci procesu.

> Czy na pewno to napisalem? Czy nie uwazasz, ze firma komercyjna moze miec
> jakis niekomercyjne przedsiewziecia?

Sugerujesz, ze firma komercyjna ma szukac niekomercyjnych przedsiewziec
w celu rejestracji w jakims serwisie? Dziwne.

--
Krzysztof Halasa