Re: Z czego Internet

Autor: Dariusz Margas (darecki_at_spray.atcom.net.pl)
Data: Sat 12 Sep 1998 - 13:37:14 MET DST

Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl) wrote:

: Dzierzawie istniejace lacza internetowe?

Nie, istniejace lacza - np. kabel.

: > Z wypowiedzi tutaj wynika pewien tok rozumowania:
: > Firma x bedzie zarabiac na Internecie...

: Ja wiem, kto na mnie w Internecie zarabia. O ile dobrze pamietam, jednym
: z zarabiajacych na mnie podmiotow gospodarczych jest firma Atcom. Nie
: protestuje jednak przeciwko temu, z pewnymi wyjatkami. Ale protestuje
: przeciwko zarabianiu na dobru publicznym bez porozumienia z dyponentem
: tego dobra, takim jak nazwy domen pochodzace od miast. Sorry, ale nazwa
: "warszawa" czy "zamosc" to nie dlugopis.

A "lodz"? Albo zakopane?

A jaka jest roznica pomiedzy uzyciem slowa warszawa w nazwie serwisu
internetowego (np. www.warszawa.com) a np. w nazwie hotelu (Hotel
Warszawa) albo samochodu (Warszawa 224?)?

Masz cos przeciwko domenom lodz.pdi.net? Albo zakopane.top.pl?

Porownywaliscie domeny do znakow towarowych, a w patentach sa pewne
"ogolnodostepne" rzeczy - np. ksztalt walca. Byl od zawsze i jako takiego
nie mozna go opatentowac, kazdy moze go uzyc (rowniez jako np. fragment
wlasnego wzoru uzytkowego).

Przy okazji - chyba sie nie zrozumielismy. Nie twierdze, ze www.zamosc.pl
powinno trafic w rece ZOO (choc nie twierdze tez, ze nie powinno).
Uwazam tylko, ze za zaistniala sytuacje wine ponosi NASK, a nie ZOO.

Pozdrawiam
D.M.

ps. To chyba temat bez dna, wiec moze EOT?