Re: www.zamosc.pl i NIC

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 11 Sep 1998 - 20:34:39 MET DST

Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> writes:

> Domena www.zamosc.pl zostala zarejestrowana w celu stworzenia serwisu o tym
> miescie, ktory bedzie zawieral informacje o zarejestrowanych branzowo
> firmach z Zamoscia (taki miejski NIC).

A co to ten miejski NIC?

> Informacje o tych samych firmach
> znajda sie rowniez w odpowiednich serwisach branzowych np. www.budownictwo.pl
> (taki branzowy NIC) oraz regionalnych (taki regionalny NIC) i w serwisie
> ogolnym (taki ogolny NIC) np. www.pl lub www.nic.pl, jezeli administratorzy
> tych domen beda zainteresowani.

Duzo tych NICow. Moim zdaniem bardziej pasowalby Polpak-T NIC, NASK NIC,
itp. Miejskie NIC nie maja sensu, a branzowych to w ogole nie potrafie
sobie wyobrazic. Mam wrazenie, ze najlepszy bylby jeden ogolny NIC
na cala Polske.

> Nie mam zamiaru odsprzedawac zadnych domen.
> Zamieszczenie informacji o firmie w wymienionych miejscach bedzie nieodplatne
> i poprzedzone pisemna zgoda firmy. Nie widze powodu, dla ktorego prywatna
> firma nie mialaby stworzyc czegos, czego panstwowe nie wiem co nie probowalo
> nawet zaczac, a mialo na to kilka ladnych lat.

A co bylo odplatne? Jednym slowem - co przeszkadzalo jakiejs firmie
zarejestrowac sie w Twoim WWW, i utrzymywac tam serwis, nie wydajac
ani zlotowki? Niestety nie pamietam juz dokladnie (wiem, mozna sprawdzic).

A powod? Zwykla rzeczy, po prostu ja (i prawdopodobnie wiekszosc osob
czytajacych ta grupe) uwazam, ze Twoja firma nie ma zadnego prawa
do nazwy www.zamosc.pl (i w ogole ma sie nijak to tej nazwy).
Podobnie jak zreszta do wiekszosci innych takich nazw. Sam fakt, ze
NASK (moim zdaniem bezprawnie) zarejestrowac Ci te domeny, jeszcze nie
oznacza prawa do takich nazw.

Ale mysle, ze najlepiej zrobisz po prostu konczac te dyskusje w Usenecie
(ktore raczej nic nie moga zmienic), i po prostu zalozysz sprawe cywilna
w sądzie. To ani nie jest takie drogie, ani trudne, a przynajmniej
bedziemy wiedziec jak sie na takie rzeczy zapatruje polskie sądownictwo.
Oczywiscie nie zapomnij nas poinformowac o wyniku.

--
Krzysztof Halasa