Re: Z czego Internet

Autor: Jaroslaw Zielinski (jz_at_winter.info.pl)
Data: Sat 12 Sep 1998 - 11:15:05 MET DST

Dariusz Margas wrote:

> Tego chyba nie rozumiem..

Napisales "podobnie jak TV" na moje stwierdzenie, ze prywatne firmy nie
sfinansuja backbone. Odpowiednikiem sieci podstawowych polaczen dla
telewizji jest siec nadawcza, czyli, upraszczajac, nadajniki/maszty
nadawcze albo inne formy - satelity, siec kablowa.

> OK, towar inny, ale zasada B. Jesli np. chcesz miec lacznosc z oddzialem
> wlasnej firmy, to za wlasne pieniadze utrzymujesz lacza...

W przypadku klasycznego intranetu nie utrzymujesz chyba lacz dostepnych
publicznie, tylko stawiasz wlasne. W przypadku VPN nie placisz za lacza
na ktorych jest tworzony VPN. Wiec pieniadze z intranetu/ekstranetu
finansuja Internet tylko posrednio, w tym sensie, ze firmy zajmujace sie
Internetem moga tracic na sulugach publicznych zarabiajac na uslugach
intra/ekstra-netowych.

> Jak to nie mozna? A np. Polbox - ISP, a mailboxy utrzymuje z reklam.

Zadzwon do Polboxu i spytaj sie, czy free.polbox.pl jest utrzymywany z
reklam na free.polbox.pl, jesli ci o to chodzi. Inne konta pocztowe na
polboxie sa platne i podpadaja pod przypadek B.

> Z archiwum listy wynika, ze kazdy sposob jest zly, jesli na koncu sa
> pieniadze :(

Nie. A jak z tym Zamosciem? CO ma w koncu jakis serwis informacyjny o
tym miescie, na przyklad zamosc.zoo.pl?

Nie widze tez nic zlego w bazie adresow pocztowych dostepnej publicznie,
pod warunkiem, ze sie nie sprzedaje calej jej zawartosci, a tylko
pozwala na publiczne przeszukiwanie.

Jaroslaw Zielinski
http://winter.info.pl/ - Winter