www.warszawa.pl (bylo: NASK mnie okradl, listy Pana Michala)

Autor: Nina (nina_at_spamy.won.friko.onet.pl)
Data: Mon 07 Sep 1998 - 23:20:36 MET DST

        Zmieniam pole newsgroups, skoro mowa o www.warszawa.pl - stronie,
zajmującej poczesne i w pełni zasłużone miejsce na Liście Antyprzebojów.
Swego czasu całkiem sporo osób z pl.regionalne.warszawa zastanawiało
się, kto jest właścicielem tej domeny i z jakiej racji. I jakim prawem
ten ktoś kompromituje Warszawę, trzymając pod pięknym adresem żałosny,
godny przedszkolaka, nawet nie podpisany 'apel' i linki do kilku
niebieskich kwiatków.
        Wówczas nie doczekaliśmy się odpowiedzi od Artura Grzymały
<wynika_at_z.listu>. Obecnie okazuje się, że właścicielem domeny jest firma
CO, co znaczy Centrum Oprogramowania (jakaś hurtownia?). I że
www.warszawa.pl to był dopiero początek, bo Artur ma ambitne plany
spaskudzenia w podobny sposób tylu domen, ile tylko mu się uda.

On Mon, 07 Sep 1998 11:12:49 GMT, Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> wrote:

> : [...] Tak samo uważam, że niestosowne byţoby przekazanie domeny
> : www.lodz.pl na prywatny użytek jakiejś firmie.
> Jezeli firma zapewnia darmowa mozliwosc umieszczenia informacji na serwerze
> miejskim wszystkim urzedom i mieszkancom miasta, to czemu nie? Oczywiscie
> lepiej jest w majestacie prawa przelac kilkaset tysiecy z konta urzedu
> miasta na konto zaprzyjaznionej prywatnej firmy. Gdyby urzad miasta zwrocil
> sie do mnie, wszystko byloby w porzadku, ale przekazanie domeny, za ktora
> zaplacilem, to kradziez.
        [Dla niewtajemniczonych z pl.regionalne.warszawa: Artur zarejestrował
a NASK-u poddomenę o nazwie 'www' w domenie zamosc.pl. Jakimś cudem NASK
(czy też Urząd Miasta Zamościa) zorientował się w ostatniej chwili, że
coś tu jest nie tak i domenę tę Arturowi zabrano. W trakcie dyskusji
wyszło na jaw, po co Arturowi był ten adres.]

> Od kilku miesiecy na stronie glownej serwisu www.warszawa.pl widnieje:
>
> Witam w internetowej Warszawie
>
> To, co Państwo widzicie jest zaledwie szkicem biuletynu o naszej
> stolicy, który moim zdaniem nie może powstawać bez udziaţu jej
> mieszkańców. Dlatego też, proszę wszystkich warszawiaków o pomoc w
> tworzeniu tej strony. Proszę przysyţać mi wszystko, co Państwa zdaniem
> powinno się tutaj znaleźć.
>
> Opiekun strony.
        ROTFL. Ten argument jest powalający. Napisz NASK-owi i Urzędowi
Miasta Zamościa, że jak tylko dostaniesz z powrotem domenę
www.zamosc.pl, za którą zapłaciłeś, natychmiast umieścisz tam identyczny
'apel' jak na stronie www.warszawa.pl, dzięki czemu także i ta strona
błyskawicznie znajdzie się na Liście Antyprzebojów. A prawdziwa strona
Zamościa będzie musiała być umieszczona w domenie cavern.com.pl lub
podobnej, bo do Twojego lamerstwa w niebieskie kwiatki nikt nie będzie
chciał się nawet zbliżyć ;>

> Zaden, moze troche glosniej ;), ZADEN urzednik, nigdy, i to tez glosniej
> NIGDY nie napisal nawet dwoch slow na adres opiekuna strony,
        A może urzędnicy nie lubią pisać do 'Życzliwych', 'Dobrze
Poinformowanych' czy innych 'Opiekunów stron'? Rozważałeś taką
możliwość, czy nie przyszła Ci ona do głowy?

> ale moge sie
> zalozyc, ze jak tylko przestana sie bic o stolki, to jakis radny znajdzie
> zaprzyjaznionego ISP i zacznie sie dobro spoleczne, patriotyzm i inne tego
> typu frazesy.
        Oby! Oby się zaczęły! I mam nadzieję, że skończą się tym, że stracisz
prawa do strony www.warszawa.pl, z której robisz pośmiewisko od kilku
miesięcy i jeszcze się tym przechwalasz.

        Moim zdaniem to jest oburzające, że pierwszy lepszy człowiek z ulicy,
który ma po prostu trochę pieniędzy, może sobie wykupić domenę
www.warszawa.pl i miesiącami trzymać na stronie niebieskie kwiatki!
        Ale, ale... Czy ja dobrze rozumiem, że domenę rejestruje się na rok?
Czy to znaczy, że można słać jakieś protesty do NASK-u, żeby nie
przedłużali Arturowi Grzymale dzierżawy domeny www.warszawa.pl?

[...]
> Pozdrawiam,
> Artur Grzymala