Re: NASK mnie okradl, listy Pana Michala

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Mon 07 Sep 1998 - 13:12:49 MET DST

: To miasto ma do tego prawo. Ja
: uważam, że taka opţata jest conajmniej niestosowna. Tak samo uważam, że
: niestosowne byţoby przekazanie domeny www.lodz.pl na prywatny użytek
: jakiejś firmie.
Jezeli firma zapewnia darmowa mozliwosc umieszczenia informacji na serwerze
miejskim wszystkim urzedom i mieszkancom miasta, to czemu nie? Oczywiscie
lepiej jest w majestacie prawa przelac kilkaset tysiecy z konta urzedu
miasta na konto zaprzyjaznionej prywatnej firmy. Gdyby urzad miasta zwrocil
sie do mnie, wszystko byloby w porzadku, ale przekazanie domeny, za ktora
zaplacilem, to kradziez.

Od kilku miesiecy na stronie glownej serwisu www.warszawa.pl widnieje:

                       Witam w internetowej Warszawie

        To, co Państwo widzicie jest zaledwie szkicem biuletynu o naszej
       stolicy, który moim zdaniem nie może powstawać bez udziaţu jej
     mieszkańców. Dlatego też, proszę wszystkich warszawiaków o pomoc w
   tworzeniu tej strony. Proszę przysyţać mi wszystko, co Państwa zdaniem
                         powinno się tutaj znaleźć.

                                                          Opiekun strony.

Zaden, moze troche glosniej ;), ZADEN urzednik, nigdy, i to tez glosniej
NIGDY nie napisal nawet dwoch slow na adres opiekuna strony, ale moge sie
zalozyc, ze jak tylko przestana sie bic o stolki, to jakis radny znajdzie
zaprzyjaznionego ISP i zacznie sie dobro spoleczne, patriotyzm i inne tego
typu frazesy.

Drogi Michale, nie rozumiem o czym piszesz i odnosze wrazenie, ze nie wiesz
o czym piszesz.

: Myślę, że powinien Pan przedstawić propozycję przejęcia administracji
: TLD dla Polski na forum PSI, które - myślę - większość Polaków uzna za
: organizację reprezentującą jej interesy.
O ile mi wiadomo, PSI to jakas legendarna organizacja, ktora zbiera skladki
w imie swoich, gloszacych dobro spoleczne, postulatow, po czym znika.

: Jest tylko kwestia taka, że
: NASK nie potrzebuje chronić się za żadnymi ustawami.
Jak bym slyszal Pania prawnik NASK, ktora kiedys obwiescila mi, ze ich
nie obowiazuje rfc 1591.

: 1. Caţa umowa byţa sprzeczna z prawem.
: 2. Jako czynność niezgodna z prawem jest nieważna.
Morderstwo, jako czynnosc niezgodna z prawem jest niewazne.

: Poza tym jest jeszcze jedna uwaga odnośnie takiej masowej rejestracji
: domen. Szczególnie jeśli rejestracja taka zostaţa wykonana z myślą o
: dalszej ich odsprzedaży.
Cieszy mnie, ze wiesz, o czym mysle. Moze znasz moje pragnienia?

: Myślę, że chyba jest to czyn z zakresu
: nieuczciwej konkurencji, a z ogólnie pojętymi zasadami wspóţżycia
: spoţecznego na pewno.
Mysle, ze nie wywiazywanie sie z umowy jest czynem z zakresu
nieuczciwej konkurencji, a z ogólnie pojętymi zasadami wspóţżycia...

Mysle, ze wyplacanie pensji wyzszych od sredniej krajowej jest czynem
klocacym sie z zasadami wspolzycia spolecznego. Drogi Michale, pomysl
zanim odpowiesz.

z <35F2F807.58066D7D_at_interdata.com.pl>
: Jest tylko kwestia taka, że
: NASK nie potrzebuje chronić się za żadnymi ustawami.
z <35F30BAE.E45552C3_at_interdata.com.pl>
: Natomiast trzeba pamiętać również o tym, że regulamin NASK-u
: nie może stanowić wykţadni prawnej, ani stać ponad prawem.
bla bla bla

Moze krotki cytat z nieuznawanego przez nask rfc 1591:

   3) The designated manager must be equitable to all groups in the
      domain that request domain names.

      This means that the same rules are applied to all requests, all
      requests must be processed in a non-discriminatory fashion, and
      academic and commercial (and other) users are treated on an equal
      basis. No bias shall be shown regarding requests that may come
      from customers of some other business related to the manager --
      e.g., no preferential service for customers of a particular data
      network provider. There can be no requirement that a particular
      mail system (or other application), protocol, or product be used.

      There are no requirements on subdomains of top-level domains
      beyond the requirements on higher-level domains themselves. That
      is, the requirements in this memo are applied recursively.

Mam nadzieje, ze to pomoze zrozumiec Ci drogi Michale kilka spraw.

Pozdrawiam,
Artur Grzymala