Re: NASK mnie okradl, co robic?

Autor: Robert Richard George 'reptile' Wal (reptile_at_reptile.eu.org)
Data: Thu 03 Sep 1998 - 16:55:03 MET DST

On 98.09.01 Artur Grzymala pressed the following keys:

> : w kilku wypadkach można by się zastanawiać czy
> : rzeczywiście masz do nich (niezależnie od opţaty dla NASKu) prawo).
> Niestety tego nie rozumiem. Zostalem okradziony, a tu sie nagle
> okazuje, ze nie wazne, ze ktos mnie okradl. Wazne jest natomiast to,
> ze np. nie jestem instytucja panstwowa, ani ogromnym koncernem z
> obcym kapitalem, w zwiazku z czym nie mam zadnych praw.

Nie. To tak jak z tym samchodem, który to już ktoś podawał Ci jako
przykład. Kupujesz samochód na giełdzie w dobrej wierze, a potem przychodzi
do Ciebie policja i informuje Cię, że kupiłeś samochód od złodzieja i w
związku z tym nie masz do niego żadnych praw. Odszkodowania możesz wtedy
domagać się od złodzieja. Smutne jest w tym wypadku to, że złodziejem i
policją jest ta sama osoba.

Swoją batalię prawną możesz opierać tylko na odmowie świadczenia usług, do
których obliguje NASK podpisana umowa. Sama umowa nie dawała Ci żadnego
prawa do używania nazwy tej domeny, bo praw takich NASK nigdy nie posiadał.

Gad

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[This 4000% overhead is annoying, but tolerable on lightly]------------