Re: Spoleczenstwo a internet (Re: NASK mnie okradl, co robic? (wyjasnienia dla adm-c)

Autor: Andrzej Bort (bort_at_silesia.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 13:10:04 MET DST

Dotychczas siedzialem cicho... ;-) Ale chyba nie zdzierzylem.

In pl.listserv.polip Artur Grzymala <artur_at_zoo.pl> wrote:
> www jest subdomena.

Acha. Jesli jest domena (w tym przypadku "www"), top rozumiem, ze w tym
przypadku (jak i kazdym ogolnym) w domenie mozna rejestrowac hosty (i inne
domeny. Ogolnie dla mnie schemat adresu w sieci wyglada nastepujaco:
host.[domain].TLD[1], przy czym za "[domain]" moge wstawic dowolny ciag
znakow. Am I right?

To ja poprosze o zarejestrowanie w "DOMENIE" www.zamosc.pl hosta o nazwie
www. Albo jeszcze lepiej: domeny o nazwie "www", ktoa bede zarzadzal sam.
I wtedy zarejestruje sobie hosta o nazwie "www". Dojdziemy do absurdu,
nieprawdaz?

> Zostalem okradziony, zadam zwrotu mojej domeny oraz wyciagniecia
> konsekwencji.

Nie nazwalbym tego "okradziony". Predzej "oszukany", co zreszta opisal
Lech Szychowski. Natomiast wcale nie jest powiedziane, ze NASK _MUSI_
zwrocic domene. Moze zwrocic koszt (z pozycji wg. cennika). Jesli ktos sie
z tym nie zgadza, zawsze mozna wystapic na droge sadowa.

[1] W takim rozumieniu poprawnym adresem nie jest np. "www.pl",
aczkolwiek, jesli by to byla domena (np. czasopisma o nazwie WWW -- jest
takie!), to juz moznaby mowic o "www.pl" jako o domenie, bo w niej bylyby
wszystkie hosty. Podobnie nie sa wg mojego tlumaczenia poprawne nazwy w
sieci: www.com, www.net, czy www.de. Swoja droga, ciekawe podejscie
wykazali Holendrzy:

bort_at_zeus:~ $ host -a www.nl
www.nl TXT "Blocked, non-registrable name"

Co polecalbym firmie NASK.

--
-- Andrzej Bort  Centrum Komputerowe Politechniki Śląskiej, Gliwice, Polska
-- e-mail:   bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl     Office phone: (+48-32) 37-15-69