Re: NASK mnie okradl, co robic? (wyjasnienia dla adm-c)

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 12:05:07 MET DST

Piotr Jakubczak <cutspamhere.pj_at_zigzag.pl> wrote in message
568H1.1250$Hj.303188_at_news.tpnet.pl...
[...]
>Nie demonizowalbym
>jednak kwestii administracji domenami przez NASK na podstawie tego
>konkretnego przypadku, gdyz idea byla sluszna pokutuje jednak ich
blad
>z przeszlosci, kiedy to pozwolili Ci potraktowac www jako subdomena,
a nie
>nazwe hosta w domeni zamosc.pl :)

Nie tylko jemu. Istnieje jeszcze troche domen z www w nazwie, w tym
"najgorsza", czyli
www.pl .
NASK powinen byc konsekwentny, czyli albo honorowac wszystkie
rejestracje z www w nazwie, albo wszystkie odebrac za czym sie
wyjatkowo opowiadam (tzn. na usunieciu wszystkich subdomen "www" z
domen funkcjonalnych administrowanych przez NASK, oraz skonfigurowanie
serwerow wirtualnych, ktore bylyby poswiecone tym domenom - oczywiscie
NASK moglby to zscedowac na kogos chetnego, jesli www.zamosc.pl bedzie
sluzyl temu miastu w obiektywny sposob to prosze bardzo).

Sami zobaczcie:
http://www.info.pl/
http://www.com.pl/
http://www.net.pl/
http://www.pl/

Wniosek: jezeli odebrano domene www.zamosc.pl, to mozna to samo zrobic
z tymi powyzej - przynajmniej z tymi glownymi. Inaczej chyba
szybciutko sprobuje zarejestrowac www.edu.pl i wtedy dopiero zacznie
sie dyskusja! :)
Subdomeny "WWW" w domenach funkcjonalnych sa chyba jedynym
uzasadnionym przypadkiem, kiedy dopuszczam cofniecie delegacji, z tym
ze oczywiscie NASK powinien zrekompensowac poniesione straty.

I jeszcze jedno, nie powinno sie rejestrowac nazw "na zapas" lub do
dalszej odsprzedazy.

--
Marek Baczek
mailto:mgb_at_qdnet.pl    http://www.qdnet.pl/