Re: Sendmail-qmail

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_home.pl)
Data: Mon 24 Aug 1998 - 17:59:39 MET DST

>No ja bede polemizowal ktory MTA jest bardziej elastyczny
>(jak mawia Burlik: "A ja bede, q..., polemizowal!").
>Qmail daje na prawde potezne mozliwosci konfiguracji,
>szczegolnie z poziomu uzytkownika, ale tez administratora.
>Przy okazji ze wzgledu na modularna budowe mozna wstawiac wlasne
>programy miedzy moduly i robic na prawde co tylko przyjdzie
>do glowy.

Potwierdzam... Raczej ciezko bylo mi pod sendmail'em tworzyc baze
uzytkownikow o nazwach do 15 znakow + zawierajacych w nazwie konta
informacje o domenie (dzieki czemu konto jas moze istniec w kazdej
obslugiwanej domenie z osobna), o wlasnych modulach (np. forwardowanie na
komorke w samym MTA, wlasne moduly anty spamowe). W qmail'u dzieki prostej
budowie nie jest to trudne...

Drugim bardzo waznym czynikiem jest wydajnosc - dzieki qmail'owi nie snia
sie po nocach spoole ze szlego tygodnia, ktore zawieraja np. 100 tys.
wiadomosci.