Re: podkupywanie domen

Autor: Michal Jaskolski (jj_at_sprint.pl)
Data: Thu 13 Aug 1998 - 01:50:13 MET DST

Jacek Zapala napisał:
>Chyba mylisz (celowo i złośliwie, IMHO) Centrum Oprogramowania z NASKiem
>rozsyłającym ulotki do klientów swoich klientów z propozycją swoich usług.
>BTW, NASK się tłumaczył, że użył tylko adresów, które i tak są publicznie
>dostępne w bazach RIPE.

Nie, nie mylę.

CO wykupiło zupełnie legalnie kilkadziesiąt domen (typu
"rzeczownik_bardzo_pospolity.pl") i zaproponowali "zasady rejestracji
firm w Internecie". Widocznie nie używają katalogów ani wyszukiwarek, bo
"zaobserwowali, że "obecna forma umieszczania informacji w internecie
nie pozwala na jej szybkie odnalezienie. Sieciowy adres firmy można
znaleźć jedynie w oparciu o inne media". Dlatego zamierzają oferować
rejestrację w dwóch ze swoich domen ("firmowej" - sa.pl, spzoo.pl lub
sc.pl, oraz "branżowej" + kilka dodatkowych usług (np. konto e-mail, na
które można otrzymywać listy "nie dłuższe niż 32 KB") za jedyne 180 zł +
VAT.

Następny krok CO to poszukiwanie partnerów do prowadzenia serwisów
informacyjnych i zachęcania klientów do korzystania z ich usług (trochę
tak, jak http://www.dragontiger.com).

Jeśli chodzi o działalność CO, to nasuwają mi się następujące uwagi:

- wpadli na bardzo dobry pomysł, wykupili jako pierwsi "chwytliwe"
nazwy, ale nie powinni działać z hasłem "porządkujmy Internet" na
ustach, ale zająć się np. wynajmem subdomen. Moja obawa wynika z tego,
że na list typu "Reprezentuję Centrum Oprogramowania; w ramach
porządkowania systemu domen adresowych wasz adres WWW będzie teraz
brzmiał "www.firma.spzoo.pl" oraz "www.firma.blabla.pl"; musicie jedynie
zapłacić 180 zł +VAT za administrację, a cena jest niska, bo chcemy
umożliwić rejestrację wszystkim firmom" większość szefów firm, którzy na
co dzień mają styczność z gadającym spinaczem z MS Office ;-)) odpowie
"Tak, oczywiście, no trudno - skoro trzeba"...

- dlaczego nigdzie na żadnej stronie ani w UseNecie nie mogłem znaleźć
adresu, telefonu, faxu, NIPu ani nawet miasta, w którym znajduje się
siedziba CO. To o czymś świadczy...

- osobiście wolałbym, żeby domeny typu pomorze.pl, slask.pl, mazowsze
pl. nie były własnością anonimowej firmy, ale zostały przydzielone np.
organom samorządu terytorialnego albo jakimś lokalnym organizacjom czy
fundacjom

- domena "wyborcza.pl" - CO chodziło zapewne o adres typu
kampania.wyborcza.pl, ale "Wyborcza" to przecież nazwa znanego
dziennika.

[cutnięta sygnaturka]

>Toż to nie sygnaturka, a bezczelna reklama na liście dyskusyjnej !

Moja sygnaturka funkcjonuje sobie już jakiś czas i nikt nie rościł sobie
z jej powodu żadnych pretensji, ale skoro masz jakieś obiekcje, to
zastanowię się nad jej zmianą...

> Jacek Zapała
>
>PS. Nie mam nic przeciwko NASKowi jako całości czy też większości
>pracujących tam ludzi, ale jeśli chodzi o sposoby działania ich
>marketingowców, to @#$#%#!!!!

Michał Jaskólski

<< Projektowanie stron WWW, reklama i promocja w Internecie >>
      => dział Internetu, http://www.sprint.pl/~jj/www/
<< Ogonki 97 - konwerter polskich znaków w dokumentach HTML >>
      => dział oprogramowania, http://www.sprint.pl/~jj/apps/